بررسی روند تغییرات زمانی بنزن، تولوئن، اتیل بنزن، زایلن و پتانسیل تشکیل اوزون در هوای شهر یزد و پهنه بندی با سامانه GIS


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
10 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی روند تغییرات زمانی بنزن، تولوئن، اتیل بنزن، زایلن و پتانسیل تشکیل اوزون در هوای شهر یزد و پهنه بندی با سامانه GIS دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی روند تغییرات زمانی بنزن، تولوئن، اتیل بنزن، زایلن و پتانسیل تشکیل اوزون در هوای شهر یزد و پهنه بندی با سامانه GIS  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی روند تغییرات زمانی بنزن، تولوئن، اتیل بنزن، زایلن و پتانسیل تشکیل اوزون در هوای شهر یزد و پهنه بندی با سامانه GIS،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی روند تغییرات زمانی بنزن، تولوئن، اتیل بنزن، زایلن و پتانسیل تشکیل اوزون در هوای شهر یزد و پهنه بندی با سامانه GIS :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

تعداد صفحات :۱۴

پیش زمینه و هدف: امروزه استفاده از بنزین بدون سرب در جهان روبه افزایش است که غنی از ترکیبات آلی آروماتیک سرطان زا می باشد این مطالعه باهدف پایش مکانی و روزانه غلظت BTEX به عنوان ترکیبات آلی فرار و پتانسیل (OFP) تشکیل ازن در شهر یزد انجام گرفته است.مواد و روش کار: این تحقیق در اوایل پاییز سال ۱۳۹۴ در ساعات اولیه صبح و ظهر انجام گرفت. نمونه برداری و سنجش BTEX طبق دستورالعمل ۱۵۰۱ NIOSH به صورت اکتیو و دستگاه GC-FID انجام شده است. از نرم افزار GIS برای پهنه بندی استفاده گردید.یافته ها: میانگین غلظت BTEX و OFP در ساعات اولیه صبح ۱۳۰ و (mg/m3) 659 و در ساعات اولیه ظهر ۱۵۹ و (mg/m3) 830 به دست آمد که نشان دهنده افزایش انتشارات در ساعات نزدیک به ظهر بوده است. محدوده نسبت تولوئن به بنزن (T/B) 1.3 تا ۲.۱، زایلن به بنزن (X/B) و زایلن به اتیل بنزن (X/EB) به ترتیب ۱ تا ۴ و ۳ تا ۶ بوده است.بحث و نتیجه گیری: در این مطالعه تحلیل های مکانی توسط نرم افزار GIS نشان داد مرکز و جنوب شهر آلوده تر از شمال شهر بوده است. همچنین روند تغییرات مکانی BTEX و OFP بالا بوده ولی روند تغییرات زمانی پایینی داشته است و وجود همبستگی آماری اسپیرمن (P<0.001 و r>0.89). در بین مقادیر BTEX در ساعات های اولیه صبح و ظهر این موضوع را تایید نمود ترافیک خیابان ها و انتشار اگزوز خودروها و ایستگاه های پمپ بنزین عامل اصلی تولید و انتظار BTEX شناسایی شد.

کلید واژه: آلودگی هوا، هیدروکربن های اروماتیک، اوزون فتوکاتالیستی، سرطان زا

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.