بررسی رابطه مهارت های تفکر انتقادی با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه مهارت های تفکر انتقادی با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه مهارت های تفکر انتقادی با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه مهارت های تفکر انتقادی با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه مهارت های تفکر انتقادی با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توسعه آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۶

زمینه و هدف: تفکر انتقادی یکی از اهداف آموزش عالی و مولفه ای کلیدی در سلامت روان دانشجویان است. این پژوهش با هدف بررسی رابطه ی مهارت های تفکرانتقادی با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم صورت گرفت.روش بررسی: در این پژوهش توصیفی همبستگی در سال ۱۳۹۴، نمونه ای شامل ۳۰۳ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی بر حسب جنسیت انتخاب شدند. داده ها از طریق پرسشنامه مهارت های تفکرانتقادی کالیفرنیا فرم (ب) و سلامت روان GHQ-28 جمع آوری شد. سپس اطلاعات با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون، آزمون t مستقل و رگرسیون چندگانه به شیوه همزمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: میانگین نمره ی مهارت های تفکرانتقادی در بین دانشجویان این دانشگاه (۳.۱۵±۹.۸۴) و در حد ضعیف بود. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین مهارت های تفکرانتقادی با سلامت روان (r=-0.039؛ p=0.702) و پیشرفت تحصیلی رابطه ی معناداری وجود نداشت (r=0.081؛ p=0.284). همچنین بین نمره ی سلامت روان با پیشرفت تحصیلی رابطه ی معناداری مشاهده نشد (r=-0.150؛ p=0.141). نتایج آزمون t مستقل نشان داد که بین میانگین نمره ی مهارت های تفکرانتقادی و سلامت روان دانشجویان دختر با دانشجویان پسر تفاوت معناداری وجود نداشت. اما بین پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر با پسر تفاوت معناداری وجود داشت (p=0.001). در نهایت، نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که مولفه های سلامت روان و پیشرفت تحصیلی قادر به پیش بینی مهارت های تفکر انتقادی نبودند.نتیجه گیری: با توجه به اینکه تقویت تفکر انتقادی در روش های یادگیری و تقویت آن در دانشجویان می تواند باعث پیشرفت در یادگیری مهارت ها و عوامل اثرگذار بر یادگیری آنها باشد. بنابراین می توان با اصلاح و فراهم آوردن فرآیند و شیوه های مناسب آموزشی در ایجاد تفکر انتقادی در دانشجویان نقش بسزایی را ایفا کرد.

کلید واژه: مهارت های تفکر انتقادی، سلامت روان، پیشرفت تحصیلی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.