تاثیر خود آموزی در بهبود دانش و مهارت احیای نوزاد در پرسنل پرستاری


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر خود آموزی در بهبود دانش و مهارت احیای نوزاد در پرسنل پرستاری دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر خود آموزی در بهبود دانش و مهارت احیای نوزاد در پرسنل پرستاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر خود آموزی در بهبود دانش و مهارت احیای نوزاد در پرسنل پرستاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر خود آموزی در بهبود دانش و مهارت احیای نوزاد در پرسنل پرستاری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل

تعداد صفحات :۶

سابقه و هدف: آموزش کارکنان درمانی در زمینه احیاء نوزاد می تواند از بسیاری موارد مرگ ومیرهای حوالی زایمان جلوگیری کرده و میزان ناتوانی را در بازماندگان از آسیفکسی زمان تولد کم کند. از آنجائیکه همیشه امکان شرکت حضوری پرستاران در کارگاه برای تجدید اعتبار گواهینامه احیاء فراهم نیست. این مطالعه به منظور بررسی تاثیر خودآموزی درسنامه جدید در بهبود دانش و مهارت احیاء در پرسنل پرستاری انجام شده است.مواد و روش ها: در یک مطالعه مقطعی ۵۸ پرستار بیمارستان های بابل که کمتر از دو سال قبل گواهی احیاء نوزادان دریافت کرده بودند، کتاب درسنامه احیاء نوزادان چاپ جدید (۲۰۱۱) را دریافت و آن را مطالعه نمودند. تمرین عملی در Skill Lab تحت نظر مربی آموزش دیده انجام شد. سپس ۸ هفته بعد آزمون دانش از کتاب درسنامه و امتحان مهارت مگا کد بر اساس چک لیست ارزیابی مهارت، موجود در درسنامه احیای نوزاد گرفته شد. نمرات پایینتر از ۱۷ کمتر از حد انتظار، ۱۷ تا ۱۹ در حد انتظار و بالای ۱۹ خوب تعریف گردیدند. میانگین نمرات کارگاه قبلی و خودآموزی با هم مقایسه گردید.یافته ها: مقایسه نمرات دانش به ترتیب کارگاه قبلی و روش خودآموزی در محدوده خوب ۳۹.۴% در مقابل ۵۶.۹% (p=0.05) در محدوده انتظار ۱۰.۴% در مقابل ۳۶.۲% (p=0.05) و در محدوده کمتر از حد انتظار ۴۴.۸% در مقابل ۶.۸% (p=0.0002) بوده است. مقایسه نمرات عملی به ترتیب کارگاه قبلی و روش خودآموزی در محدوده خوب ۴۸.۳% در مقابل ۳۴.۵% (p=0.33)، در محدوده انتظار ۳۴.۵% در مقابل ۴۳.۱% (p=0.052) و درمحدوده کمتر از حد انتظار ۱۷.۲% در مقابل ۲۲.۳% (p=0.56) بوده است.نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که روش خودآموزی دربهبود اطلاعات تئوری در مقایسه با مهارت عملی موثرتر است. برای بهبود مهارتهای عملی برگزاری و حضور در کارگاه توصیه میشود.

کلید واژه: احیاء، ارزیابی دوره، کارگاه، نوزاد، آموزش

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.