اثربخشی درمان مبتنی بر دلبستگی بر کیفیت دلبستگی و مهارتهای اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
اثربخشی درمان مبتنی بر دلبستگی بر کیفیت دلبستگی و مهارتهای اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد اثربخشی درمان مبتنی بر دلبستگی بر کیفیت دلبستگی و مهارتهای اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی درمان مبتنی بر دلبستگی بر کیفیت دلبستگی و مهارتهای اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن اثربخشی درمان مبتنی بر دلبستگی بر کیفیت دلبستگی و مهارتهای اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : سلامت روانی کودک
تعداد صفحات :۱۳
زمینه و هدف: همزمان با افزایش میزان شیوع اختلال های روانی، نگرانی در مورد سلامت روان کودکان و تاثیر آن بر تحول کودک، در سال های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است و بر همین اساس پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر دلبستگی بر کیفیت دلبستگی و مهارت های اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای انجام گرفت.روش: روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه گواه بود. برای این پژوهش ۳۰ کودک پسر با اختلال نافرمانی مقابله ای با روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس از آموزشگاه های شهر اصفهان انتخاب و سپس از مادران آنها جهت شرکت در پژوهش دعوت شد. گروه آزمایش ده جلسه آموزشی درمان مبتنی بر دلبستگی را دریافت کردند، در حالی که گروه گواه از این آموزش بی بهره بودند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه ارزیابی سلامت روان کودکان و نوجوانان (اسپرافکین، لانی، یونیتات و گادو، ۱۹۸۴)، پرسشنامه کیفیت دلبستگی (راندولف، ۲۰۰۴)، و پرسشنامه مهارت های اجتماعی ماتسن (۱۹۸۳) بود. داده های حاصل از پژوهش به شیوه تحلیل کواریانس تک متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج تحلیل نشان داد، آموزش متغیر مستقل بر مولفه های کیفیت دلبستگی و مهارت اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای موثر بوده است (۰.۰۵= a).نتیجه گیری: بنابر یافته های حاصل از پژوهش، می توان از درمان مبتنی بر دلبستگی بر بهبود کیفیت دلبستگی و مهارت اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای بهره برد.
کلید واژه: درمان مبتنی بر دلبستگی، کیفیت دلبستگی، مهارتهای اجتماعی، اختلال نافرمانی مقابله ای
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.