ساختار عاملی و ویژگی های روان سنجی پرسشنامه شیوع قلدری (BPQ) در مدارس متوسطه


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ساختار عاملی و ویژگی های روان سنجی پرسشنامه شیوع قلدری (BPQ) در مدارس متوسطه دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ساختار عاملی و ویژگی های روان سنجی پرسشنامه شیوع قلدری (BPQ) در مدارس متوسطه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ساختار عاملی و ویژگی های روان سنجی پرسشنامه شیوع قلدری (BPQ) در مدارس متوسطه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ساختار عاملی و ویژگی های روان سنجی پرسشنامه شیوع قلدری (BPQ) در مدارس متوسطه :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزش و سلامت جامعه

تعداد صفحات :۱۳

سابقه و هدف: قلدری پدیده ای شایع در مدارس سراسر جهان می باشد. بنابراین روا سازی ابزارهای پرکاربرد در این حوزه حائز اهمیت است. هدف از پژوهش حاضر بررسی ساختار عاملی و ویژگی های روان سنجی پرسشنامه شیوع قلدری بود.مواد و روش ها: طرح پژوهش حاضر توصیفی و از نوع مطالعات روان سنجی است. تعداد ۴۰۰ نفر (۲۰۰ دختر و ۲۰۰ پسر) از بین دانش آموزان مدارس متوسطه شهر قم به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و پرسشنامه شیوع قلدری (BPQ) و بهزیستی ذهنی (جهت روایی واگرا) را تکمیل کردند. برای تحلیل داده ها از روش های تحلیل عاملی، ضریب آلفای کرونباخ و همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزارهای SPSS-22 و AMOS-21 استفاده شد.یافته ها: نتایج تحلیل عاملی نشان داد که پرسشنامه از سه عامل اشباع شده و از شاخص های برازش مناسبی برخوردار است. بین شیوع قلدری با بهزیستی ذهنی (P£۰.۰۵, r=-0.10) و پیشرفت تحصیلی (P£۰.۰۱, r=-0.18) رابطه منفی و معنی داری مشاهده شد. ضریب آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه ۰.۸۱ و برای هر کدام از خرده مقیاس ها شامل قلدری ۰.۸۱، قربانی ۰.۷۵ و نفع اجتماعی ۰.۷۰ به دست آمد که در سطح قابل قبول بودند.نتیجه گیری: نسخه فارسی پرسشنامه شیوع قلدری در جامعه دانش آموزان، از خصوصیات روان سنجی قابل قبولی برخوردار است و می توان از آن به عنوان ابزاری معتبر در پژوهش های روان شناختی استفاده کرد.

کلید واژه: شیوع قلدری، ساختار عاملی، دانش آموزان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.