مطالعه تجربی عوامل اجتماعی-فرهنگی موثر بر مسوولیت پذیری اجتماعی شهروندان منطقه ۴ شهرداری تهران


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه تجربی عوامل اجتماعی-فرهنگی موثر بر مسوولیت پذیری اجتماعی شهروندان منطقه ۴ شهرداری تهران دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه تجربی عوامل اجتماعی-فرهنگی موثر بر مسوولیت پذیری اجتماعی شهروندان منطقه ۴ شهرداری تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه تجربی عوامل اجتماعی-فرهنگی موثر بر مسوولیت پذیری اجتماعی شهروندان منطقه ۴ شهرداری تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه تجربی عوامل اجتماعی-فرهنگی موثر بر مسوولیت پذیری اجتماعی شهروندان منطقه ۴ شهرداری تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات جامعه شناختی شهری (مطالعات شهری)

تعداد صفحات :۳۲

مطالعات نشان دادند که مسوولیت پذیری اجتماعی شهروندان برای توسعه پایدار و افزایش کیفیت زندگی شهروندان ضروری است. از این رو مطالعه مسوولیت پذیری اجتماعی شهروندان در فضاهای شهری و عوامل و ساز و کارهای موثر در آن به سنت جا افتاده ای در جامعه شناسی تبدیل شده است. در این مقاله عوامل اجتماعی-فرهنگی موثر بر مسوولیت پذیری اجتماعی شهروندان منطقه ۴ تهران بررسی شده است. روش بکار رفته در این مقاله پیمایش بوده و داده ها به وسیله پرسشنامه محقق ساخته از ۴۰۰ نفر شهروند جمع آوری شده اند. یافته ها حاکی از آن هستند که میانگین مسوولیت پذیری در بین پاسخگویان ۵۷ از ۱۰۰ است. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان دادند که متغیرهای رضایت مندی اجتماعی (بتا=۰.۲۸۱)، وضعیت شغلی (بتا=۰.۲۷۰)، آگاهی شهروندی (بتا=۰.۲۴۰)، دینداری (بتا=۰.۲۱۲)، سن (بتا=۰.۱۹۴)، و میزان استفاده از رسانه فراملی (بتا= ۰.۱۱۰-) به ترتیب بر مسوولیت پذیری اجتماعی اثر معنادار داشته و با توجه به مقدار ضریب تعیین تعدیل شده قادرند تا ۳۸ درصد از تغییرات آن را برآورد نمایند. در این تحقیق از نظریه های مختلف جامعه شناسی مثل نظریه دین دورکیم، تعهد اجتماعی پاسونز، نظریه تبادل، نظریه شهروندی هابرماس و نظریه های رسانه برای تبیین یافته های تحقیق استفاده به عمل آمد.

کلید واژه: آگاهی، دین، شهروندی، رضایت مندی، رسانه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.