تاثیر قصه گویی بر خودکارآمدی کودکان مبتلا به تالاسمی: کاربرد تئوری شناختی اجتماعی بندورا
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تاثیر قصه گویی بر خودکارآمدی کودکان مبتلا به تالاسمی: کاربرد تئوری شناختی اجتماعی بندورا دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تاثیر قصه گویی بر خودکارآمدی کودکان مبتلا به تالاسمی: کاربرد تئوری شناختی اجتماعی بندورا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر قصه گویی بر خودکارآمدی کودکان مبتلا به تالاسمی: کاربرد تئوری شناختی اجتماعی بندورا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تاثیر قصه گویی بر خودکارآمدی کودکان مبتلا به تالاسمی: کاربرد تئوری شناختی اجتماعی بندورا :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : سلامت و مراقبت
تعداد صفحات :۱۳
زمینه و هدف: عوارضی که بیماری تالاسمی بر کودکان می گذارد باعث می شود آن ها زندگی توام با خستگی، ضعف و رنجوری را در ایام کودکی و نوجوانی خود تجربه نمایند و قادر به تجربه محیط زندگی خود مانند افراد سالم نباشند. در شرایطی که پیچیدگی و سختی رفتار افزایش می یابد خودکارامدی تقلیل خواهد یافت. قصه گویی یک روش یادگیری مشاهده ای است که بر ارتقاء خودکارآمدی تاثیرگذار است. این مطالعه با هدف تعیین تاثیر قصه گویی بر خودکارآمدی کودکان ۱۲- ۷ سال مبتلا به تالاسمی در مشهد انجام شد.روش کار: در این کارآزمایی بالینی تصادفی دو گروهی ۶۰ کودک ۱۲- ۷ سال مبتلا به تالاسمی در کلینیک فوق تخصصی کودکان سرور در سال ۱۳۹۳ در دو گروه «قصه گویی» و «کنترل» تخصیص یافتند. در گروه مداخله ۸ جلسه ۶۰ دقیقه ای قصه گویی گروهی اجرا شد و در گروه کنترل مداخله ای صورت نگرفت. واحدهای مورد پژوهش ابزار خودکارآمدی موریس را در سه مرحله قبل از قصه گویی، بلافاصله و ۱ ماه پس از قصه گویی تکمیل نمودند. تحلیل داده ها توسط آزمون های تی مستقل و تحلیل واریانس با اندازه های تکراری با استفاده از SPSS-16 انجام شد.یافته ها: بر اساس نتایج، میزان خودکارآمدی و ابعاد آن بین دو گروه طی سه مرحله ارزیابی تفاوت معنی داری داشت (p<0.001)، یعنی خودکارآمدی در گروه قصه گویی نسبت به گروه کنترل افزایش یافت.نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر بر اثربخشی قصه گویی به صورت گروهی بر خودکارآمدی عمومی کودکان تالاسمی تاکید دارد. این پژوهش می تواند قصه گویی را به عنوان شیوه ای جذاب برای کودکان به بیمارستان های دوست دار کودک معرفی نماید.
کلید واژه: قصه گویی، خودکارآمدی، تالاسمی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.