آگاهی پرستاران در ارتباط با اصول راهنمای مبتنی بر شواهد در پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آگاهی پرستاران در ارتباط با اصول راهنمای مبتنی بر شواهد در پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آگاهی پرستاران در ارتباط با اصول راهنمای مبتنی بر شواهد در پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آگاهی پرستاران در ارتباط با اصول راهنمای مبتنی بر شواهد در پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن آگاهی پرستاران در ارتباط با اصول راهنمای مبتنی بر شواهد در پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پرستاری و مامایی جامع نگر (فصل نامه دانشکده های پرستاری و مامایی استان گیلان)

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: پنومونی وابسته به ونتیلاتور زیر مجموعه ای از عفونتهای بیمارستانی است که ۲۴ ساعت بعد از لوله گذاری تراشه یا تهویه مکانیکی ایجاد می شود. با توجه به پیامد پنومونی وابسته به ونتیلاتور، پیشگیری از آن اهمیت زیادی در مراقبت بیماران تحت درمان با تهویه مکانیکی دارد. به همین جهت اصول راهنمای مبتنی بر شواهد برای پیشگیری ازپنومونی وابسته به ونتیلاتور توسط محققین منتشر شده که اجرای این اصول می تواند به طور موثری میزان بروز آن را کاهش دهد.هدف: هدف این مطالعه تعیین آگاهی پرستاران در مورد اصول راهنما مبتنی بر شواهد در پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور می باشد.روش کار: این تحقیق یک مطالعه مقطعی از نوع توصیفی- تحلیلی بوده و روش نمونه گیری آن سرشماری می باشد.. بدین ترتیب ۱۷۱ پرستار با مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در مطالعه شرکت کردند. برای تعیین میزان آگاهی پرستاران از اصول راهنمای مبتنی بر شواهد در پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور، پرسشنامه ای مشتمل بر دو قسمت استفاده شد. قسمت اول اطلاعات فردی شامل سن، جنس، سمت شغلی، مدرک تحصیلی، سابقه کار در بخش مراقبت ویژه و سنوات و همچنین مشخصات بخش مراقبت ویژه شامل نوع و تعداد تخت بخش مراقبت ویژه و دسترسی به اینترنت را شامل می شد. قسمت دوم ابزار، شامل پرسشنامه labeau بود که مشتمل بر ۹ سوال چهار گزینه ای می باشد. پرسشنامه ها در طول نوبت های کاری صبح، عصر و شب با حضور پژوهشگر در هر بخش در اختیار واحدهای مورد پژوهش قرار گرفت. زمان پاسخدهی ۱۵ دقیقه بود. بعد از جمع آوری پرسشنامه ها میزان پاسخ گویی صحیح به سوالات به در صد محاسبه شده و هم چنین میانگین کل نمره مشخص شد. در این مطالعه ارزیابی و قضاوت براساس میانگین نمره انجام شده است. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی جهت برآورد فراوانی ها استفاده شد. از آزمون های مربع کای، تی مستقل و تجزیه واریانس یکطرفه نیز جهت بررسی ارتباط بین سطح آگاهی و متغیرهای دموگرافیک و ویژگیهای بخش مراقبت ویژه استفاده شده است.نتایج: از ۲۱۹ پرستار شاغل در بخش مراقبت ویژه، تعداد ۱۷۱ نفر در این پژوهش شرکت کردند و ۴۸ نفر به دلیل مرخصی در زمان نمونه گیری و یا عدم تمایل، در پژوهش شرکت نداشتند. حداکثر شرکت کنندگان زن (%۹۳.۶) و دارای مدرک کارشناسی (%۹۴.۷) و از لحاظ سمت شغلی، پرستار (%۸۹.۵) بودند. ۵۹.۹ درصد از شرکت کنندگان دوره آموزشی برای اشتغال در بخش مراقبت ویژه را نگذرانده بودند. ۴۲.۷ درصد از آنان در بخش های مراقبت ویژه بیشتر از ۸ تخت مشغول به کار بودند. اکثریت واحدها (%۴۰.۴) بین ۵-۱ سال سابقه کار داشتند.میانگین امتیاز کسب شده در این پژوهش از ۹ سوال یک امتیازی برابر ۴.۶۳±۱.۷۰۸ بود. بیشترین جواب نادرست به سوالات «دوره تناوب تعویض ست ونتیلاتور»، «دوره تعویض سیستم ساکشن بسته» و «دوره تعویض مبدل گرمایی –رطوبتی» بوده است.بیشترین جواب درست به سوال «وضعیت نیمه نشسته در جهت کاهش پنومونی وابسته به ونتیلاتور بوده است». میانگین امتیاز کسب شده توسط شرکت کنندگان زن بیشتر از مرد بود و آزمون تی مستقل اختلاف معنی داری را بین این دو گروه نشان نداد (P=0.721) میانگین نمره در بین کارشناسان ارشد و پرستارانی که دوره آموزشی برای اشتغال در بخش ویژه را گذرانده بودند، بیشتر از کارشناسان و افرادی بود که دوره آموزشی برای اشتغال در بخش ویژه را نگذرانده بودند. آزمون تی مستقل این اختلاف را معنی دار نشان نداد (P=0.189، P=0.204). در بین شرکت کنندگان افراد با سمت پرستار جانشین، افراد شاغل در بخشهای بیشتر از ۸ تخته و افراد با سابقه بیشتر از ۱۰ سال میانگین نمره بالاتری را در گروه های خود کسب کردند. آزمون تجزیه واریانس یکطرفه اختلاف معنی داری را در بین این گروها نشان نداد (P=0.168، P=0.882، P=0.327).نتیجه گیری: از یافته پژوهش نتیجه گیری می شود که قسمتهائی از اصول راهنما باید بیشتر در اهداف آموزشی قرار گیرد. کمبود آگاهی پرستاران از اصول راهنمای مبتنی بر شواهد در پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور یکی از موانع اساسی جهت پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور است و افزایش سطح آگاهی اولین گام در اجرای موفقیت آمیز برنامه های آموزشی پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور خواهد بود.

کلید واژه: پنومونی وابسته به ونتیلاتور، عملکرد مبتنی بر شواهد، کادر پرستاری بیمارستان، دانش، بخش های مراقبت ویژه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.