ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ارزیابی عملکرد آموزشی استادان توسط دانشجویان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ارزیابی عملکرد آموزشی استادان توسط دانشجویان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ارزیابی عملکرد آموزشی استادان توسط دانشجویان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ارزیابی عملکرد آموزشی استادان توسط دانشجویان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ارزیابی عملکرد آموزشی استادان توسط دانشجویان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)

تعداد صفحات :۸

زمینه و هدف: ارزیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی از طرف دانشجویان برای ارتقای عملکرد دانشکده دندانپزشکی بسیار مهم است. برای این منظور نیاز به ابزار روا و پایا وجود دارد. هدف از پژوهش حاضر تهیه و رواسازی پرسشنامه ارزیابی هیات علمی توسط دانشجویان بود.روش بررسی: در مرحله اول ویژگی های استاد ایده آل بر اساس دیدگاه های گروهی پانزده نفره از استادان دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی با استفاده از روش گروه اسمی (Nominal group technique) به دست آمد. از مجموع این ویژگی ها و پرسش نامه های به کارگرفته شده در مقالات مشابه و معتبر و حذف موارد مشترک، پرسش نامه ای تهیه شد که در مراحل بعدی با محاسبه شاخص اعتبار محتوا Content Validity Index (CVI)، نسبت اعتبار محتواContent Validity Ratio (CVR) و ضریب آلفا کرونباخ مورد سنجش روایی و پایایی قرار گرفت.یافته ها: پرسشنامه ابتدایی شامل ۹۴ ویژگی و چهار درون مایه به شرح زیر بود: درون مایه اخلاق، درون مایه توانایی علمی، درون مایه توانایی عملی و درون مایه مدیریت. در مرحله تعیین CVR تعداد ۲۳ ویژگی که CVR<0.33 داشتند و در مرحله تعیین CVI، تعداد بیست ویژگی دیگر که CVR<0.79 داشتند، حذف شدند. پایایی کلی این پرسشنامه حاوی ۵۴ ویژگی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ معادل ۰.۹۶ به دست آمد.نتیجه گیری: با توجه به آشنایی گروه متخصص طراح پرسشنامه به جنبه های مختلف عملکرد آموزشی هیات علمی، به کارگیری روش های مختلف تایید روایی و پایایی و همچنین توجه به فرهنگ بومی، این ابزار را می توان برای انجام مطالعات در بسترهای مشابه در ایران مورد استفاده قرار داد.

کلید واژه: ارزیابی، پرسش نامه، روایی، پایایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.