تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر تغییر سبک زندگی بیماران دچار سکته قلبی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر تغییر سبک زندگی بیماران دچار سکته قلبی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر تغییر سبک زندگی بیماران دچار سکته قلبی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر تغییر سبک زندگی بیماران دچار سکته قلبی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر تغییر سبک زندگی بیماران دچار سکته قلبی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران (فارسی)

تعداد صفحات :۱۴

زمینه و هدف: بیماری های قلبی-عروقی شایع ترین علت مرگ ومیر در بیشتر کشورهای جهان ازجمله ایران است. کاهش عوارض سکته قلبی و تطابق و سازگاری با آن نیازمند تعدیل برخی رفتارها و اصلاح سبک زندگی بیمار است. در این مطالعه از نظریه رفتار برنامه ریزی شده استفاده شد تا مشخص شود که مداخله آموزشی بر اساس آین نظریه می تواند سبک زندگی بیماران سکته قلبی را تغییر دهد و میزان اثربخشی آن چقدر خواهد بود.مواد و روش ها: این یک مطالعه کارآزمایی شاهددار تصادفی شده است که بر روی ۸۰ نفر از بیماران دچار سکته قلبی در شهر بندرعباس انجام شد. بیماران به روش تخصیص تصادفی در دو گروه آزمون و شاهد قرار گرفتند. بیماران گروه آزمون در یک مداخله آموزشی ۴ جلسه ای منطبق با نظریه رفتار برنامه ریزی شده شرکت نمودند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای مشتمل بر ۳ بخش مشخصات فردی، پرسشنامه استاندارد سبک زندگی و پرسشنامه خودساخته مبتنی بر سازه های نظریه رفتار برنامه ریزی شده بود. روایی آن با استفاده از روش های روایی محتوایی و پایایی آن با استفاده از روش های آزمون- بازآزمون و آلفای کرونباخ تعیین شد. قبل از مداخله، یک ماه و سه ماه بعد از اتمام مداخله آموزشی، پرسشنامه ها به روش مصاحبه با بیماران تکمیل گردید. داده ها با استفاده از آزمون های کای اسکوئر، RMANOVA و رگرسیون خطی چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: میانگین سنی شرکت کنندگان (۷.۰۷±۵۱.۵) سال و ۶۷% آنان مرد بودند. در مراحل یک ماه و سه ماه پس از مداخله، نمرات سبک زندگی گروه آزمون افزایش معناداری را در مقایسه با گروه شاهد نشان داد (p<0.001). همچنین در مراحل یک ماه و سه ماه پس از مداخله نمرات سازه های نظریه رفتار برنامه ریزی شده (نگرش، هنجارهای ذهنی، کنترل رفتاری درک شده، قصد رفتاری و رفتار) در گروه آزمون افزایش معناداری در مقایسه با گروه شاهد داشت (p<0.001).نتیجه گیری: برنامه آموزشی طراحی شده بر مبنای الگوی نظریه رفتار برنامه ریزی شده قادر است نگرش، هنجارهای ذهنی، کنترل رفتاری درک شده و قصد رفتاری بیماران سکته قلبی را در مورد اتخاذ سبک زندگی سالم تغییر داده و باعث بهبود تمامی ابعاد سبک زندگی بیماران دچار سکته قلبی شود. لذا پیشنهاد می گردد اثربخشی مداخلات آموزشی مبتنی بر این نظریه برای اصلاح سبک زندگی سایر بیماران نیز مورد بررسی قرار گیرد.

کلید واژه: نظریه رفتار برنامه ریزی شده، سبک زندگی، سکته قلبی، مداخله آموزشی، بندرعباس

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.