تاثیر فراشناخت درمانی و آموزش مولفه های هوش معنوی بر اختلال اضطراب فراگیر دانشجویان


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر فراشناخت درمانی و آموزش مولفه های هوش معنوی بر اختلال اضطراب فراگیر دانشجویان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر فراشناخت درمانی و آموزش مولفه های هوش معنوی بر اختلال اضطراب فراگیر دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر فراشناخت درمانی و آموزش مولفه های هوش معنوی بر اختلال اضطراب فراگیر دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر فراشناخت درمانی و آموزش مولفه های هوش معنوی بر اختلال اضطراب فراگیر دانشجویان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران (فارسی)

تعداد صفحات :۱۴

زمینه و هدف: فراشناخت درمانی و آموزش مولفه های هوش معنوی به عنوان دو روش مهم در درمان اختلال اضطراب است. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر فراشناخت درمانی و آموزش مولفه های هوش معنوی بر کاهش علائم اختلال اضطراب فراگیر دانشجویان انجام شد.مواد و روش ها: این پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماری این پژوهش همه دانشجویان دارای اختلال اضطراب فراگیر مراجعه کننده به مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در سال ۱۳۹۳ بود. درمجموع، ۴۵ دانشجو با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در سه گروه جایگزین شدند. گروه های آزمایش ۱۰ جلسه ۷۰ دقیقه ای با روش های فراشناخت درمانی و آموزش مولفه های هوش معنوی آموزش دیدند و گروه کنترل هیچ درمانی دریافت نکرد. برای جمع آوری داده ها پرسشنامه اضطراب فراگیر کتل را به عنوان پیش آزمون و پس آزمون توسط گروه ها تکمیل شد. داده ها با استفاده از SPSS 19 و با روش کوواریانس تک متغیری (آنووا) تحلیل شدند.یافته ها: هر دو روش فراشناخت درمانی و آموزش مولفه های هوش معنوی به طور معناداری باعث کاهش علائم اختلال اضطراب فراگیر دانشجویان شدند. همچنین میان روش های فراشناخت درمانی و آموزش مولفه های هوش معنوی تفاوت معناداری در کاهش علائم اختلال اضطراب فراگیر دانشجویان وجود نداشت .نتیجه گیری: روش های فراشناخت درمانی و آموزش مولفه های هوش معنوی به یک اندازه در کاهش اختلال اضطراب فراگیر دانشجویان موثر بودند. بنابراین، مشاوران و درمانگران می توانند از روش های مذکور در درمان اضطراب فراگیر دانشجویان استفاده کنند.

کلید واژه: فراشناخت درمانی، هوش معنوی، اضطراب فراگیر، اضطراب کتل، دانشجویان، مشهد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.