عنوان فارسی: تفسیری نو از واقع گرایی علامه طباطبایی (عنوان عربی: فهم جدید للواقعیه عند العلاّمه الطباطبائی)


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: تفسیری نو از واقع گرایی علامه طباطبایی (عنوان عربی: فهم جدید للواقعیه عند العلاّمه الطباطبائی) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: تفسیری نو از واقع گرایی علامه طباطبایی (عنوان عربی: فهم جدید للواقعیه عند العلاّمه الطباطبائی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: تفسیری نو از واقع گرایی علامه طباطبایی (عنوان عربی: فهم جدید للواقعیه عند العلاّمه الطباطبائی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: تفسیری نو از واقع گرایی علامه طباطبایی (عنوان عربی: فهم جدید للواقعیه عند العلاّمه الطباطبائی) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش نامه اخلاق

تعداد صفحات :۲۴

چکیده فارسی:با توجه تفسیرهایی که از دیدگاه اعتباریات علامه طباطبایی شده است هر خواننده ای با تفاسیر متعدد و برداشت های مبهم روبروست. لذا در این مقاله بر اساس مبانی فلسفی اصالت وجود، تشکیکی بودن مراتب وجود و علم حضوری به واقعیات علامه و برداشتی نو از واقع گرایی ایشان در صدد ایضاح نظریه اعتباریات هستیم. در بررسی های معرفت شناسی باید ملاحظه شود، دو قلمرو جدا از هم به نام واقعیات و ارزش ها وجود دارد که بر مبنای دریافت حضوری انسان به خود و افعال خویش علم حضوری دارد و علم حضوری خطابردار و استدلال پذیر نیست پس انسان در مرتبه اول با حضور فعل اخلاقی در نزد خود واقعیت جملات اخلاقی را درک می کند. هنگام اخبار از این واقعیت چاره ای ندارد تا تصور و تصدیقی از این حقیقت دریافتی خود در قالب موضوع و محمول یا مسندالیه و مسند به صورت علم حصولی بیان کند، در نهایت، واقعیت ارزش اخلاقی نوعی از ایجاد و خلق معانی است که انسان از نبود به عالم بود انشاء می کند. عدم توجه به احکام این دو قلمرو ادراکی و اصالت وجودی، تشکیک وجود نظام فلسفی علامه، هر تفسیری از دیدگاه ایشان غیر از ابهام چیزی برای خوانندگان در پی نخواهد داشت. بررسی مفاهیم اخلاقی، معیار صدق و کذب اخلاقی، انگیزش اخلاقی، معنای جملات اخلاقی از دیدگاه علامه مربوط به حوزه ادراک حصولی است.

چکیده عربی:ملخّص البحث: نظراً إلى الرؤى المختلفه التی طرحها العلاّمه محمد حسین الطباطبائی حول الاعتبارات، لذلک یواجه کل من یقرأ أعماله رؤى متعدده وافهام غامضه. ینطلق هذا البحث من المبادئ الفلسفیه لأصاله الوجود، ومن مبدأ تشکیک مراتب الوجود والعلم الحضوری لفهم الواقعیه فی فکل العلامه الطباطبائی وتقدیم فهم جدید للواقعیه حسب ما یراها، من اجل توضیح نظریه الاعتباریات فی البحوث المتعلّقه بنظریه المعرفه ینبغی الالتفات إلى وجود مجالین منفصلین عن بعضهما الآخر تحت مسمّى الواقعیات والقیم. وفقاً للفهم الحضوری یُعتبر الإنسان على علم حضوری بذاته وبأفعاله. وهذا العلم لا یُحتمل فیه الخطأ ولا یقبل للاستدلال علیه. إذاً الإنسان فی المرتبه الأولى یدرک واقع الجمل الأخلاقیه بحضور الفعل الأخلاقی عنده. فهو عند الإخبار عن هذا الواقع لا مفر أمامه سوى بیان تصوّر وتصدیق هذه الحقیقه التی فهمها، فی قالب موضوع ومحمول أو مسند إلیه ومسند، على شکل علم حصولی. وفی النهایه یکون واقع القیم الأخلاقیه نوع من ایجاد وخلق المعانی التی ینشؤها الإنسان من العدم إلى الوجود. عدم الانتباه إلى أحکام هذین المجالین الادراکیین. واصاله الوجود وتشکیک وجود النظام الفلسفی عند العلاّمه، لا یعود على القارئ سوى بمزید من الغموض. دراسه المفاهیم الأخلاقیه، ومعیار الصدق والکذب الأخلاقی، والدوافع الأخلاقیه ومعنى الجمل الأخلاقی ومعنى الجمل الأخلاقیه من وجهه نظر العلاّمه تعود إلى مجال الادراک الحصولی.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: نظریه اعتباریات، واقع گرایی، ارزش، حسن، قبح، علامه طباطبایی (کلیدواژه عربی: نظریه الإعتباریات، الواقعیه، القیمه، الحُسن والقُبح، العلامه الطباطبائی)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.