بررسی مقایسه ای دو روش آموزشی قصه گویی و سخنرانی در یادگیری بهداشت دهان و دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر یزد


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مقایسه ای دو روش آموزشی قصه گویی و سخنرانی در یادگیری بهداشت دهان و دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر یزد دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مقایسه ای دو روش آموزشی قصه گویی و سخنرانی در یادگیری بهداشت دهان و دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر یزد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه ای دو روش آموزشی قصه گویی و سخنرانی در یادگیری بهداشت دهان و دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر یزد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مقایسه ای دو روش آموزشی قصه گویی و سخنرانی در یادگیری بهداشت دهان و دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر یزد :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : سلامت و بهداشت اردبیل

تعداد صفحات :۹

زمینه و هدف: انتخاب روش آموزشی مناسب در حیطه آموزش بهداشت کودکان، یک امر مهم در پیشگیری از بیماری های دهان و دندان و ارتقاء سطح سلامت دهان در جامعه محسوب می شود. اهمیت این موضوع محققین را بر آن داشت تا در این مطالعه دو روش آموزشی قصه گویی (به عنوان روش غیرمستقیم) و سخنرانی (به عنوان روش مستقیم) را در آموزش بهداشت دهان و دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی در شهر یزد با یکدیگر مقایسه نمایند.روش کار: این مطالعه از نوع مداخله ای به روش قبل و بعد بود که در سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱ در شهر یزد بر روی ۱۱۷ دانش آموز دختر مقطع ابتدایی انجام گرفت. نمونه ها به صورت خوشه ای و تصادفی از بین کلاس های مقطع سوم ابتدایی، ۴ کلاس انتخاب شدند. روش جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ای بود که قبل و بعد از اجرای دو روش آموزشی، میزان آگاهی، نگرش و عملکرد دانش آموزان به وسیله آن سنجیده و مقایسه شد. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS-17 و آزمون های آماری t-test، ANOVA و کی- دو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین نمره آگاهی در گروه آموزش دیده به روش سخنرانی ۱۵.۵۹±۱.۹۴ و به روش قصه گویی ۱۶.۹۶±۰.۷۹ بوده و تفاوت بین دو گروه بعد از مداخله، از نظر آماری معنادار بود (p=0.001). میانگین نمره نگرش در گروه آموزش دیده به روش سخنرانی ۲۱.۴۰±۳.۵۰ و به روش قصه گویی ۲۴.۳۲±۲.۵۵ بوده و تفاوت بین دو گروه بعد از مداخله، از نظر آماری معنادار بود (p=0.001)، همچنین میانگین نمره عملکرد در گروه آموزش دیده به روش سخنرانی ۱۳.۴۲±۲.۰۱ و به روش قصه گویی ۱۴.۳۶±۱ بود و تفاوت بین دو گروه بعد از مداخله، از نظر آماری معنادار بود (p=0.003).نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد تاثیر روش قصه گویی (روش غیر مستقیم) بر آگاهی، نگرش و عملکرد در آموزش بهداشت دهان و دندان به طور معناداری بیشتر از روش سخنرانی (مستقیم) می باشد.

کلید واژه: آموزش سلامت، قصه گویی، سخنرانی، بهداشت دهان و دندان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.