مروری جامع بر اختلال دست نویسی رشدی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مروری جامع بر اختلال دست نویسی رشدی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مروری جامع بر اختلال دست نویسی رشدی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مروری جامع بر اختلال دست نویسی رشدی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مروری جامع بر اختلال دست نویسی رشدی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طب توانبخشی
تعداد صفحات :۱۴
مقدمه واهداف:دست نویسی یا نوشتن ترسیم دیداری از زبان گفتاری است. این مهارت برای موفقیت در مدرسه و دانشگاه، بیشتر مشاغل و فعالیت های فردی و اجتماعی لازم و ضروری است. اختلال نوشتن یا دیسگرافیا به عنوان اختلال در بیان نوشتاری تعریف می شود درحالیکه از دانش آموز انتظار می رود با توجه به سن، هوش و وضعیت آموزشی، عملکرد مناسبی داشته باشد. هدف از این مطالعه بررسی ابعاد و عوامل بروز اختلال نوشتن و معرفی راهکارهای مناسب برای ارزیابی و درمان به درمانگران و متخصصین آموزشی می باشد.مواد و روش ها:برای تدوین این مقاله به منابع مربوط از سال های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۴ میلادی استناد گردیده است. به این منظور با استفاده از واژه های Handwriting، Poor Writer، Dysgraphia، Randomized Clinical Trial، Evaluation و Intervention و واژه های فارسی دست نویسی، اختلال نوشتن رشدی، ارزیابی، مداخله، تحقیقات مداخله ای در بانک های اطلاعاتی Pub Med، Science Direct، Scopus، Google Scholar، MAGIRAN و SID یک جستجوی جامع صورت پذیرفته است و در مرحله اول، ۹۹ مقا له مرتبط با موضوع، انتخاب گردید. بر مبنای یک روش گزینشی هدفمند، ۵۱ مقاله انتخاب گردیده است که در کنار سه کتاب، منابع این تحقیق محسوب می شود. یافته ها: ابزارهای ارزیابی استاندارد متعددی در دسترس می باشد. آزمون جامع و استاندارد فارسی که بتوان از آن برای ارزیابی عملکرد نوشتن دانش آموزان استفاده نمود در ایران موجود نمی باشد. درمان به روش های متعدد انجام می شود. اما تعداد تحقیقات مداخله ای به خصوص مداخلات مبتنی بر کار و فعالیت محدود می باشد. نتیجه گیری: استفاده از ابزارهای مناسب برای ارزیابی و تلفیقی از رویکردهای مختلف در قالب مطالعات کارآزمایی بالینی به درمانگران و متخصصین حیطه آموزش سفارش می گردد.
کلید واژه: دست نویسی، اختلال نوشتن رشدی، ارزیابی، مداخله، تحقیقات مداخله ای
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.