بررسی وضعیت مدیریت کلاس اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از دیدگاه دانشجویان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی وضعیت مدیریت کلاس اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از دیدگاه دانشجویان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی وضعیت مدیریت کلاس اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از دیدگاه دانشجویان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی وضعیت مدیریت کلاس اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از دیدگاه دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی وضعیت مدیریت کلاس اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از دیدگاه دانشجویان :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در آموزش علوم پزشکی
تعداد صفحات :۱۰
مقدمه: اساتید محور اصلی تعلیم و تربیت هستند که دلسوزانه فعالیت می کنند تا مطلبی را به نحو احسن و قابل فهم به فراگیران منتقل کنند. بدیهی است که در این مسیر مهم ترین فعالیت، مدیریت و اداره کلاس و ایجاد رفتار مطلوب در سایه ارتباط خوب و موثر با دانشجو می باشد. این مطالعه، با هدف بررسی وضعیت مدیریت کلاس اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از دیدگاه دانشجویان انجام گرفت.روش ها: مطالعه حاضر از نوع توصیفی – مقطعی و جامعه آن شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند (۱۱۰۰ نفر) بودند، که با توجه به جدول کرجسی و مورگان ۲۸۳ نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته سبک های مدیریت کلاس دارای ۳۰ سوال پنج گزینه ای و ۳ سه خرده مقیاس (تعاملی، مداخله گر، و غیرمداخله گر) بود. روایی پرسشنامه بر اساس نظر متخصصان و پایایی آن به روش آلفای کرونباخ ۰.۸۶ تایید گردید. داده ها بوسیله نرم افزار آماری SPSS و با استفاده از آزمون های t مستقل و آنالیز واریانس یکطرفه در سطح معنی داری p<0.05 تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: بر اساس نتایج ۱۷۹ نفر ۶۳.۳ درصد دانشجوی دختر و ۱۰۴ نفر ۳۶.۷ درصد دانشجوی پسر بودند. نتایج نشان داد که بیشتر اساتید به ترتیب از سبک مدیریت کلاس تعاملی، سبک مداخله گر و سبک غیر مداخله گر استفاده می کردند. بین سبک مدیریت کلاس مداخله گر (p=0.0001، t=5.48)، سبک تعاملی (p=0.0001، t=3.27) و سبک غیرمداخله گر (p=0.0001، t=4.56) اساتید با جنسیت و بین سبک مدیریت کلاس تعاملی (p=0.004، f=2.89) و غیر مداخله گر (p=0.048، f=1.99) با رشته تحصیلی تفاوت معنی داری وجود داشت، اما بین سبک مدیریت کلاس مداخله گر با رشته تحصیلی تفاوت معنی داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: نتایج نشان داد که سبک مدیریت کلاس غالب اساتید دانشگاه از نوع تعاملی است. بنابراین در جهت افزایش توانمندی اساتید در کلاس داری، برگزاری کارگاه چگونگی مدیریت کلاس و روابط موثر با دانشجو پیشنهاد می گردد.
کلید واژه: دانشجویان، سبک، مدیریت کلاس، استاد دانشگاه
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.