اثر آموزش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی در انتقال خبر بد به بیمار


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر آموزش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی در انتقال خبر بد به بیمار دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر آموزش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی در انتقال خبر بد به بیمار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر آموزش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی در انتقال خبر بد به بیمار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر آموزش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی در انتقال خبر بد به بیمار :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توسعه آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۲

زمینه و هدف: انتقال خبر بد، برای بیمار و پرسنل درمانی بسیار استرس زا می باشد. روش صحیح و کاربردی آموزش انتقال خبر بد از دغدغه های آموزش پزشکی می باشد. لذا این مطالعه با هدف مقایسه اثر آموزش بر مبنای استراتژی اسپایکس (SPIKES) با دو رویکرد ایفای نقش و مولتی مدیا بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی، در انتقال خبر بد به بیمار انجام شد.روش بررسی: این مطالعه کارآزمایی بالینی سه گروهه بر روی ۹۰ دانشجوی مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد. دانشجویان به صورت تصادفی انتخاب شده و با دو رویکرد متفاوت مولتی مدیا و ایفای نقش آموزش دیدند. گروه کنترل بدون مداخله آموزشی بود. قبل و دو هفته بعد از آموزش، آزمون آگاهی و نگرش به صورت کتبی به عمل آمد.یافته ها: مقایسه میانگین نمرات آگاهی و نگرش بعد از مداخله در سه گروه، اختلاف معنی داری را بین گروه های ایفای نقش و مولتی مدیا با گروه کنترل نشان داد (P<0.05). علاوه بر این میانگین نمره نگرش بعد از مداخله در گروه مولتی مدیا بالاتر از گروه ایفای نقش بوده و از تفاوت آماری معناداری برخوردار بود (P=0.045).نتیجه گیری: آموزش با استفاده از مولتی مدیا به صورت غیرحضوری و ایفای نقش می تواند آگاهی دانشجویان را در زمینه انتقال خبر بد، به یک میزان افزایش دهد؛ در حالی که نگرش دانشجویان با رویکرد مولتی مدیا بیشتر از آموزش با استفاده از ایفای نقش تغییر می نماید.

کلید واژه: انتقال خبر بد، رویکرد ایفای نقش، رویکرد مولتی مدیا، آموزش، مامایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.