مطالعه فرهنگ ایمنی بیمار: یک ابزاری برای بهبود سطح ایمنی بیمار در سازمان های ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه فرهنگ ایمنی بیمار: یک ابزاری برای بهبود سطح ایمنی بیمار در سازمان های ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه فرهنگ ایمنی بیمار: یک ابزاری برای بهبود سطح ایمنی بیمار در سازمان های ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه فرهنگ ایمنی بیمار: یک ابزاری برای بهبود سطح ایمنی بیمار در سازمان های ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه فرهنگ ایمنی بیمار: یک ابزاری برای بهبود سطح ایمنی بیمار در سازمان های ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : سلامت کار ایران

تعداد صفحات :۱۷

زمینه و هدف: ایمنی بیمار یکی از مولفه های اصلی کیفیت خدمات در نظام سلامت است، وجود فرهنگ ایمنی بیمار نقش کلیدی در ارتقای سطح ایمنی بیمار، پیشگیری از خطاهای پزشکی و رویدادهای نامطلوب در سازمان های ارائه دهنده خدماتی بهداشتی درمانی دارد. لذا هدف این پژوهش، مطالعه فرهنگ ایمنی بیمار در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بود.روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه مقطعی می باشد که در سال ۱۳۹۲ بر روی کلیه کارکنان واجد شرایط بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی نیشابور انجام شده است. برای بررسی فرهنگ ایمنی بیمار از پیمایش بیمارستانی فرهنگ ایمنی بیمار (HSOPSC) استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کای دو و مدل رگرسیون لجستیک در نرم افزار SPSS 16استفاده شده است.یافته ها: در این مطالعه میانگین امتیاز کلی فرهنگ ایمنی بیمار ۲۵.۵۰±۹.۵۲ بود. در میان ابعاد دوازده گانه فرهنگ ایمنی بیمار، بیشترین و کمترین امتیاز به ترتیب مربوط به بعد انتظارات و اقدامات مدیریت در جهت ارتقای ایمنی بیمار (با میزان ۴۲ درصد) و بعد تناوب گزارش دهی حوادث ناخواسته (با میزان ۱۵ درصد) بود. بر اساس مدل رگرسیون لجستیک بین سطح کلی فرهنگ ایمنی بیمار و متغیرهای تماس مستقیم با بیمار، مدت اشتغال در بیمارستان و مدت اشتغال در واحد فعلی ارتباط آماری معنی دار مشاهده شد (p<0.05).نتیجه گیری: در این مطالعه مشاهده شد که میانگین کلی و امتیاز تمامی ابعاد دوازده گانه فرهنگ ایمنی بیمار پایین تر از حد قابل قبول می باشد و وضعیت فرهنگ ایمنی بیمار در بیمارستان های مورد مطالعه نیاز مبرم به بهبود و ارتقاء دارد. لذا ایجاد سیاست هایی در جهت نهادینه ساختن و ارتقاء فرهنگ ایمنی بیمار در کارکنان ضروری به نظر می رسد.

کلید واژه: ایمنی بیمار، فرهنگ ایمنی، حوادث، خطاهای پزشکی، بهداشت و درمان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.