تاثیر آموزش شیوه های برقراری ارتباط صحیح با والدین و فرزندان بر میزان تعارض بین آنها در دانش آموزان دختر مدارس متوسطه شهر ایلام


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش شیوه های برقراری ارتباط صحیح با والدین و فرزندان بر میزان تعارض بین آنها در دانش آموزان دختر مدارس متوسطه شهر ایلام دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش شیوه های برقراری ارتباط صحیح با والدین و فرزندان بر میزان تعارض بین آنها در دانش آموزان دختر مدارس متوسطه شهر ایلام  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش شیوه های برقراری ارتباط صحیح با والدین و فرزندان بر میزان تعارض بین آنها در دانش آموزان دختر مدارس متوسطه شهر ایلام،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش شیوه های برقراری ارتباط صحیح با والدین و فرزندان بر میزان تعارض بین آنها در دانش آموزان دختر مدارس متوسطه شهر ایلام :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی

تعداد صفحات :۱۳

هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر آموزش شیوه های برقراری ارتباط صحیح والدین و فرزندان بر میزان تعارض بین آنها بود. طرح پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون، پس آزمون با گروه گواه است. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر ایلام در سال تحصیلی ۹۳ـ۱۳۹۲ تشکیل می دادند که از میان آنها ۱۸۰ نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب، و پرسشنامه تعارض نوجوان (پرینز، ۱۹۷۹) برای آنها (دختران نوجوان) اجرا گردید. تعداد ۴۸ نفر از آنها که نمرات تعارض بالا با والدین خود داشتند، انتخاب و به صورت تصادفی ساده در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. گروه آزمایش به سه گروه جداگانه ۱۲ نفره (پدران، مادران و خود فرزندان یا دانش آموزان) و یک گروه ۱۲ نفره، به عنوان گروه گواه برای هر سه گروه آزمایش تعیین شدند. هر کدام در ۸ جلسه آموزشی شیوه برقراری ارتباط صحیح شرکت کردند. در پایان پس آزمون (شامل پرسشنامه تعارض نوجوان CBQ (پرینز، ۱۹۷۹) روی گروههای آزمایش و گواه اجرا گردید. داده ها با استفاده از آزمون آماری تحلیل کوواریانس تحلیل شدند و یافته های پژوهش نشان داد که آموزش شیوه های برقراری ارتباط صحیح به والدین و فرزندان آنها، تا حدود بسیار زیادی بر میزان کاهش و رفع تعارض میان آنها موثر است. بین میانگین نمره های پس آزمون گروههای آزمایش و گواه تفاوت معناداری وجود داشت و این بدان معنی است که در گروههای آزمایش، به علت تاثیر آموزش تعارض بسیار کمتر شده است (P<0.001).

کلید واژه: آموزش شیوه برقراری ارتباط صحیح، تعارض، دانش آموزان دختر متوسطه ایلام

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.