ارزیابی ریسک خطر حرکات ترافیکی در ناحیه فیزیکی تقاطع بدون چراغ بر اساس شاخص TTC


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی ریسک خطر حرکات ترافیکی در ناحیه فیزیکی تقاطع بدون چراغ بر اساس شاخص TTC دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی ریسک خطر حرکات ترافیکی در ناحیه فیزیکی تقاطع بدون چراغ بر اساس شاخص TTC  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی ریسک خطر حرکات ترافیکی در ناحیه فیزیکی تقاطع بدون چراغ بر اساس شاخص TTC،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی ریسک خطر حرکات ترافیکی در ناحیه فیزیکی تقاطع بدون چراغ بر اساس شاخص TTC :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مهندسی عمران (فنی و مهندسی مدرس)

تعداد صفحات :۱۳

ایمنی از حوزه هایی است که توجه و آگاهی روزافزونی را توسط مهندسان ترافیک به خود اختصاص داده است. توسعه شهرنشینی باعث افزایش وسایل نقلیه و به تبع آن تصادفات شده است. اولین گام در بهبود ایمنی ترافیک شناسایی نواحی خطر است. تشخیص نواحی خطر با استفاده از داده های تصادفات ترافیکی در جاده ها و شبکه راه ها امکان پذیر است. با این حال در مناطق کوچک مانند تقاطعات، به خصوص درمقیاس حرکت ها، به دلایلی چون رخداد کم تصادفات در یک منطقه خاص و عدم ثبت محل دقیق تصادف، تشخیص نواحی خطر بر اساس داده های تصادفات امکان پذیر نیست. از این رو در این مطالعه، از شاخص تداخل ترافیکی که دارای رخداد به مراتب بیشتر از تصادفات است و امکان ثبت دقیق محل رخداد آن ها با روش تحلیل ویدیویی امکان پذیر است، استفاده گردید. در این مطالعه شاخص چگالی تداخلات بحرانی مبتنی بر شاخص زمان تا تصادف و حجم حرکت های تداخلی ارائه گردید؛ و سپس با استفاده از نرم افزار ARC GIS نواحی خطر به صورت فضایی در محدوده فیزیکی تقاطع مشخص شدند. با استفاده از این روش امکان شناسایی مناطق پرخطر مبتنی بر تداخلات بحرانی تقاطع به وجود می آید. با استفاده از اطلاعات حاصل از آن، تصمیم گیری برای نحوه ارتقا ایمنی تقاطع انجام می شود. به عنوان مطالعه موردی چهارراه بدون چراغ تقاطع وصال شیرازی- بزرگمهر در تهران انتخاب شد. داده های تداخلی با استفاده از تحلیل ویدیویی جمع آوری شد و با بکارگیری روش پیشنهادی در این مقاله نواحی خطر تعیین گردید. نتایج ارزیابی ها، ناحیه ورود مسیر فرعی به مسیر اصلی را پرخطرترین ناحیه، به دلیل تداخل حرکت راستگرد از مسیر فرعی با حرکت مستقیم از مسیر اصلی و حرکت چپگرد از مسیر فرعی با حرکت مستقیم از مسیر اصلی نشان می دهد. مقدار ریسک خطر تداخل حرکت راستگرد از مسیر فرعی با حرکت مستقیم از مسیر اصلی ۲۴۵.۱ است که حدود ۸ برابر میانگین ریسک خطر کلیه حرکات می باشد و مقدار ریسک خطر تداخل مشابه سمت دیگر تقاطع ۸۹ است. این دو تداخل دلیل اصلی بالا رفتن ریسک خطر تقاطع می باشند.

کلید واژه: ایمنی ترافیک، تداخل ترافیکی، شاخص زمان تا تصادف، ریسک خطر، نواحی حادثه خیز

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.