ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: گسترش کمی نظام آموزش عالی بدون توجه به کیفیت، پیامدهای نامطلوبی به همراه دارد. دانشجویان مشتریان اصلی دانشگاه ها هستند و تعیین ادراک آن ها از کیفیت خدمات آموزشی، می تواند اطلاعات با ارزشی را جهت ارتقای کیفیت خدمات آموزشی در اختیار برنامه ریزان قرار دهد. پژوهش حاضر به بررسی وضعیت کیفیت خدمات آموزشی بر اساس مدل SERVQUAL از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز پرداخت.روش کار: جامعه آماری این مطالعه را ۳۰۸۴ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشکیل دادند که ۲۰۰ نفر از آنان به صورت تصادفی با استفاده از روش توصیفی- همبستگی انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها، از پرسش نامه استاندارد SERVQUAL شامل ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات آموزشی (فیزیکی، پاسخگویی، همدلی، اطمینان و تضمین) که دارای ۲۷ سوال بود، استفاده گردید. روایی پرسش نامه با استفاده از روش روایی محتوا و پایایی آن با استفاده از ضریب Cronbach’s alpha مورد تایید قرار گرفت. داده های حاصل شده به کمک شاخص های آمار توصیفی و آزمون t تک نمونه ای تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: یافته ها حاکی از ارزیابی مثبت دانشجویان پژوهش حاضر از ابعاد فیزیکی، پاسخگویی، قابلیت اطمینان و همدلی بود.نتیجه گیری: نتایج نشان داد، کیفیت در هر پنج بعد خدمات آموزشی، بالاتر از میانگین بود. کمترین و بیشترین میانگین به ترتیب در بعد پاسخگویی و اطمینان مشاهده شد.

کلید واژه: ادراک، کیفیت، خدمات آموزشی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مدل SERVQUAL

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.