ارزیابی ارتباط بین ناگویی هیجانی و مشکلات بین شخصی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
ارزیابی ارتباط بین ناگویی هیجانی و مشکلات بین شخصی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ارزیابی ارتباط بین ناگویی هیجانی و مشکلات بین شخصی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی ارتباط بین ناگویی هیجانی و مشکلات بین شخصی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ارزیابی ارتباط بین ناگویی هیجانی و مشکلات بین شخصی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقیقات بالینی در علوم پیراپزشکی
تعداد صفحات :۱۰
زمینه: ناگویی هیجانی بیانگر نقص در پردازش شناختی اطلاعات، مشکلات بین شخصی و آشفتگی های روانی را شامل می شود که در زندگی حرفه ای دارای اهمیت هستند. این مطالعه با هدف تعیین میزان رابطه بین ناگویی هیجانی و مشکلات بین شخصی دانشجویان انجام گرفت.روش ها: روش مطالعه، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تعداد ۳۴۷۰ نفر بودند. با بهره گیری از جدول مورگان، ۴۰۰ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل دو پرسشنامه استاندارد مقیاس ناگویی هیجانی تورنتو (FTAS-20) و مقیاس مشکلات بین شخصی (IIP-60) بود. داده ها با استفاده از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و آزمون t مستقل مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته ها نشان داد که بین مشکلات بین شخصی و ناگویی هیجانی رابطه مثبت و معنادار وجود داشت (P=0.004, r=14)، همچنین بین ناگویی هیجانی و قاطعیت (P=0.001, r=0.19)، صمیمیت (P=0.001, r=0.20)، مسوولیت پذیری (P=0.001, r=0.25) و مهارگری (P=0.02, r=0.11) رابطه مثبت و معنادار وجود داشت. اما این ارتباط برای مولفه های اطاعت پذیری و مردم آمیزی، معنی دار نبود. همچنین یافته ها نشان داد که میانگین ناگویی هیجانی مردان (۴۰.۳۶) از زنان (۳۷.۳۵) به شکل معنی داری بیشتر بود (P=0.006) اما بین مشکلات بین شخصی دانشجویان زن و مرد تفاوت وجود نداشت.نتیجه گیری: بر اساس یافته های این مطالعه مبنی بر اینکه ناگویی هیجانی می تواند مشکلات بین شخصی دانشجویان را تحت تاثیر قرار دهد، با ارائه برنامه های آموزشی، می توان زمینه پیشگیری از آسیب ها و تنظیم هیجان ها و درنتیجه بهبود مشکلات بین شخصی را محیا نمود.
کلید واژه: ناگویی هیجانی، مشکلات بین شخصی، دانشگاه علوم پزشکی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.