بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر حرمت خود دانش آموزان پسر ناشنوا


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر حرمت خود دانش آموزان پسر ناشنوا دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر حرمت خود دانش آموزان پسر ناشنوا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر حرمت خود دانش آموزان پسر ناشنوا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر حرمت خود دانش آموزان پسر ناشنوا :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توانبخشی

تعداد صفحات :۱۳

هدف: با توجه به اینکه حرمت خود افراد تحت تاثیر هوش هیجانی آن ها قرار دارد، مطالعات اندکی بر جمعیت افراد کم شنوا تمرکز تمرکز داشته است، هدف این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر حرمت خود دانش آموزان پسر کم شنوای عمیق شهرستان های تهران است.روش بررسی: پژوهش حاضر، یک مطالعه کارآزمایی بالینی با طرح پیش آزمون- پس آزمون و گروه کنترل است. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان کم شنوای عمیق دوم و سوم راهنمایی در محدوده سنی ۱۲ تا ۱۴ سال و با میانگین سنی ۱۲.۴۸ تشکیل داده اند. ۴۰ دانش آموز با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتهاب و آزمودنی ها به صورت تصادفی به دو گروه ۲۰ نفری تقسیم شده اند (یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل). گروه آزمایشی، آموزش هوش هیجانی را در ۱۲ جلسه دریافت کرده اند در حالی که به گروه کنترل این آموزش ارائه نشد. ابزارهای استفاده شده در این پژوهش، آزمون هوشی غیرکلامی وکسلر کودکان (نسخه فارسی) و پرسشنامه حرمت خود کوپر اسمیت است. داده ها با استفاده T مستقل، تحلیل کوواریانس یک راهه، و تحلیل کوواریانس چندمتغیری با استفاده از نسخه ۱۶ نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: نتایج نشان داد که بعد از مداخله، میانگین نمرات حرمت خود در گروه آزمایش به طور معناداری بیشتر از گروه کنترل بود (P<0.001). همچنین میانگین نمرات گروه آزمایش در خرده مقیاس های حرمت خود خویشتن، حرمت خود اجتماعی، حرمت خود خانواده و حرمت خود تحصیلی به طور معناداری افزایش یافت (P<0.001).نتیجه گیری: برنامه آموزشی هوش هیجانی می تواند حرمت خود، حرمت خود خویشتن، حرمت خود اجتماعی، حرمت خود خانواده و حرمت خود تحصیلی دانش آموزان کم شنوا را بهبود بخشد. بنابراین، برنامه ریزی برای ارائه آموزش هوش هیجانی به این دانش آموزان اهمیت ویژه ای دارد.

کلید واژه: هوش هیجانی، حرمت خود، دانش آموزان ناشنوا

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.