مقایسه تعهد سازمانی پرسنل بالینی و غیر بالینی شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران و عوامل موثر بر آن سال ۱۳۹۳


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تعهد سازمانی پرسنل بالینی و غیر بالینی شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران و عوامل موثر بر آن سال ۱۳۹۳ دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تعهد سازمانی پرسنل بالینی و غیر بالینی شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران و عوامل موثر بر آن سال ۱۳۹۳  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تعهد سازمانی پرسنل بالینی و غیر بالینی شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران و عوامل موثر بر آن سال ۱۳۹۳،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تعهد سازمانی پرسنل بالینی و غیر بالینی شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران و عوامل موثر بر آن سال ۱۳۹۳ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: تعهد سازمانی «یک ویژگی مهم شغلی و سازمانی است که بیانگر میزان وفاداری افراد به سازمان می باشد. نیروی انسانی متعهد به سازمان باعث افزایش چشم گیر عملکرد سازمان و تجلی بهتر افراد سازمانی می شود. توسعه خدمات بهداشتی درمانی علاوه بر برخورداری از کادر درمانی مجرب و توانمند مستلزم وجود نیروهایی متعهد و وفادار به سازمان نیز می باشد. هدف اصلی این پژوهش مقایسه تعهد سازمانی پرسنل بالینی و غیربالینی شاغل در بیمارستا ن های دانشگاه علوم پزشکی تهران و عوامل موثر بر آن در سال ۱۳۹۳ می باشد.روش پژوهش: این تحقیق یک مطالعه توصیفی – تحلیلی از نوع مقطعی و کاربردی است که در طول سال ۹۳ در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است. واحدهای پژوهش ۱۵۰ نفر پرسنل بالینی (افرادی هستند که مستقیما بر بالین بیمار حضور داشته) دیپلم و بالاتر و ۱۵۰ نفر پرسنل غیر بالینی (افرادی هستند که خدمات غیر بالینی و اداری را انجام می دهند و بطور مستقیم بر بالین بیمار حضور ندارند) دیپلم و بالاتر (جمعا ۳۰۰ نفر) شاغل در بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشند که به شیوه تصادفی انتخاب و ابزار جمع آوری اطلاعات که شامل دو پرسشنامه اطلاعات فردی و تعهد سازمانی می یر و آلن بود را به صورت خود گزارشی تکمیل نمودند. پرسشنامه تعهد سازمانی می یر و آلن پرسشنامه ای استاندارد و شامل ۲۴ سوال در سه بعد تعهد عاطفی (سوال ۱ تا ۸)، تعهد مستمر (سوال ۹ تا ۱۶) و تعهد هنجاری یا تکلیفی (سوال ۱۷ تا ۲۴) می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر آمار نوصیفی ازضریب همبستگی اسپیرمن، آزمون فیشر و آزمون خی استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین تعهد سازمانی در کلیه پرسنل بیمارستان های منتخب بالاست اما در پرسنل بالینی بطور معنی داری از پرسنل غیر بالینی بالاتر است (P<0.001، t=-6.105). هم چنین میانگین کلیه ابعاد تعهد سازمانی (بعد عاطفی، بعد مستمر و بعد تکلیفی) در پرسنل بالینی بطور معنی داری از پرسنل غیربالینی بالاتر است (P<0.001).نتیجه گیری: کلیه ابعاد تعهد سازمانی (بعد عاطفی، بعد مستمر و بعد تکلیفی) در گروه بالینی با میزان تحصیلات و سابقه کار ارتباط دارد اما تنها تعهد تکلیفی با وضعیت تاهل، میزان تحصیلات و سابقه کار ارتباط معنی دار نشان می دهد. در گروه غیر بالینی تعهد مستمر با نوع استخدام، تعهد تکلیفی با جنس و تعهد سازمانی با نوع شغل ارتباط معنی دار دارد. کلیه ابعاد تعهد سازمانی در هر دو گروه بالینی و غیر بالینی با رضایت از سرپرست ارتباط معنی داری را نشان می دهد.

کلید واژه: تعهد سازمانی، پرسنل بالینی، پرسنل غیر بالینی، بیمارستان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.