رابطه بین کلیشه های جنسیتی، احساس قدرت زوجین و متغیرهای جمعیت شناختی با چرخه ارتباط زناشویی تقاضا – کناره گیری


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه بین کلیشه های جنسیتی، احساس قدرت زوجین و متغیرهای جمعیت شناختی با چرخه ارتباط زناشویی تقاضا – کناره گیری دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه بین کلیشه های جنسیتی، احساس قدرت زوجین و متغیرهای جمعیت شناختی با چرخه ارتباط زناشویی تقاضا – کناره گیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه بین کلیشه های جنسیتی، احساس قدرت زوجین و متغیرهای جمعیت شناختی با چرخه ارتباط زناشویی تقاضا – کناره گیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه بین کلیشه های جنسیتی، احساس قدرت زوجین و متغیرهای جمعیت شناختی با چرخه ارتباط زناشویی تقاضا – کناره گیری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: چرخه ارتباط زناشویی تقاضا – کناره گیری یکی از رایجترین الگوهای تعاملی میان زوجین است که در آن یکی از زوجین، خواستار افزایش صمیمیت است و به همسر خود نزدیک شده و از سردی و فقدان ابراز محبت او شکایت می کند، و همسر دیگر از صمیمت اجتناب کرده، با کناره گیری و انفعال واکنش نشان می دهد. این الگوی تعاملی که معمولا به شکل زن متقاضی – مرد کناره گیر بروز می کند، به مرور زمان تشدید و باعث نارضایتی زوجین از زندگی زناشویی می شود. با توجه به پیشینه های موجود، برخی از عوامل اجتماعی مانند کلیشه های جنسیتی و تفاوت سطوح قدرت میان زنان و مردان، در شکل گیری این الگوی تعاملی نقش موثری داشته، زوجین را به سمت این الگو سوق می دهد. هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه متغیرهای جامعه شناختی و چرخه ارتباط زناشویی تقاضا – کناره گیری است تا میزان رابطه کلیشه های جنسیتی، احساس قدرت زوجین و متغیرهای جمعیت شناختی با چرخه مذکور تعیین شود. روش: در پژوهش حاضر رابطه متغیرهای کلیشه های جنسیتی، احساس قدرت زوجین و متغیرهای جمعیت شناختی با چرخه تقاضا – کناره گیری با استفاده از روش آمار توصیفی (رگرسیون و همبستگی) بررسی شد. یافته ها: نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که متغیرهای کلیشه های جنسیتی، احساس قدرت و تعداد فرزندان به طور معناداری قادر به پیش بینی چرخه مذکور هستند. نتایج آزمون همبستگی نشان داد که افزایش تفکر کلیشه ای و تعداد فرزندان، باعث افزایش احتمال شکل گیری چرخه تقاضا – کناره گیری در روابط زوجین می شود و احساس قدرت بیشتر با «کناره گیری» و احساس قدرت کمتر با «متقاضی شدن» همبستگی مثبت دارند. نتیجه گیری: نتایج فوق اهمیت توجه به متغیرهای مذکور در تحلیل علل و عوامل چرخه مذکور را نشان می دهد و به دست اندرکاران مسائل خانوادگی و اجتماعی کمک می کند که با شناسایی عوامل موثر بر این چرخه، زمینه بهبود ارتباطات زوجین را فراهم کنند.

کلید واژه: چرخه ارتباط زناشویی تقاضا – کناره گیری، کلیشه های جنسیتی، قدرت، متغیرهای جمعیت شناختی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.