تاثیر شیب بستر جاده های جنگلی بر مقدار رواناب و رسوب تولیدی (مطالعه موردی: جنگل کوهمیان آزادشهر)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تاثیر شیب بستر جاده های جنگلی بر مقدار رواناب و رسوب تولیدی (مطالعه موردی: جنگل کوهمیان آزادشهر) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تاثیر شیب بستر جاده های جنگلی بر مقدار رواناب و رسوب تولیدی (مطالعه موردی: جنگل کوهمیان آزادشهر) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر شیب بستر جاده های جنگلی بر مقدار رواناب و رسوب تولیدی (مطالعه موردی: جنگل کوهمیان آزادشهر)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تاثیر شیب بستر جاده های جنگلی بر مقدار رواناب و رسوب تولیدی (مطالعه موردی: جنگل کوهمیان آزادشهر) :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : جنگل و فرآورده های چوب (منابع طبیعی ایران)
تعداد صفحات :۱۴
جاده های جنگلی دسترسی به منابع جنگلی را آسان می کنند و بدون وجود آن ها نمی توان به خوبی عملیات بهره برداری، حمل و نقل، حفاظت، و اکوتوریسم را مدیریت کرد. جاده های جنگلی از مهم ترین منابع اصلی تولید رسوب در این مناطق به شمار می روند. امروزه، فرسایش خاک و پیامدهای ناشی از آن از مهم ترین چالش های مدیریت این جاده هاست و به طور جدی منابع آب و خاک را تهدید می کند. بنابراین، ساخت نامناسب جاده باعث آلودگی رودخانه های جنگلی و تهدید حیات آبزیان می شود. از مهم ترین استانداردهای ساخت جاده شیب طولی جاده جنگلی است. تعیین ارتباط شیب جاده و مقدار رسوب تولیدی کمک موثری به مدیریت شبکه جاده برای احداث جاده های جدید جنگلی مطابق با شیب مناسب می کند. این تحقیق به منظور بررسی تاثیر شیب بستر جاده بر مقدار رواناب و رسوب تولیدی با استفاده از باران ساز در سطح پلات یک متر مربعی در قالب طرح کامل تصادفی در ۳ طبقه شیب ۳-۶ درصد، ۶-۹ درصد، و ۹-۱۲ درصد و ۳ تکرار انجام گرفت. سپس در هریک از طبقات شیب مقدار رواناب و رسوب طی انجام شبیه سازی باران با شدت ثابت ۸۱ میلی متر بر ساعت به مدت ۳۰ دقیقه اندازه گیری شد. این سه بخش طوری انتخاب شد که پارامترهای دیگر از قبیل سطح رویه جاده، مقدار رفت و آمد، و بارندگی ثابت باشد و فقط به تاثیر شیب بر مقدار رواناب و رسوب تولیدی پرداخته شود. نتایج نشان داد متوسط رواناب ایجاد شده در بخش ۱ (شیب ۳-۶ درصد)، بخش ۲ (شیب ۶-۹ درصد)، و بخش ۳ (شیب ۹-۱۲ درصد) به ترتیب ۲۱.۰، ۳۵.۶۰، و ۵۱.۱۰ لیتر به ازای هر متر مربع و غلظت رسوب تولیدی ۳.۵۴، ۸.۱۱، و ۱۲.۱۱ گرم بر لیتر برآورد شد. نتایج آنالیز واریانس نشان داد که تفاوت معنی داری در بین مقدار رواناب و رسوب طبقات شیب مختلف جاده وجود دارد و نتایج آزمون توکی نیز نشان داد که با افزایش شیب، مقدار رواناب و رسوب به طور معنی داری افزایش می یابد. نتایج این بررسی تاییدکننده این است که رعایت شیب مجاز جاده های جنگلی عامل مهمی در کاهش تاثیر منفی این زیرساخت هاست.
کلید واژه: باران ساز، جاده های جنگلی، جنگل کوهمیان، رسوب، رواناب، شیب بستر
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.