عنوان فارسی: بررسی دقیق خاستگاه نقوش سقانفارها در آموزه های تشیع (عنوان عربی: دراسه دقیقه لاصل رسوم (السقانفار) فی التعالیم الشیعیه)


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: بررسی دقیق خاستگاه نقوش سقانفارها در آموزه های تشیع (عنوان عربی: دراسه دقیقه لاصل رسوم (السقانفار) فی التعالیم الشیعیه) دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: بررسی دقیق خاستگاه نقوش سقانفارها در آموزه های تشیع (عنوان عربی: دراسه دقیقه لاصل رسوم (السقانفار) فی التعالیم الشیعیه)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: بررسی دقیق خاستگاه نقوش سقانفارها در آموزه های تشیع (عنوان عربی: دراسه دقیقه لاصل رسوم (السقانفار) فی التعالیم الشیعیه)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: بررسی دقیق خاستگاه نقوش سقانفارها در آموزه های تشیع (عنوان عربی: دراسه دقیقه لاصل رسوم (السقانفار) فی التعالیم الشیعیه) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : شیعه شناسی

تعداد صفحات :۳۴

چکیده فارسی:بناهای مذهبی را می توان در دو گروه اصلی قرار داد و بررسی کرد. دسته اول گروهی است که در آموزه های ادیان مختلف به طور صریح به ساخت آنها امر شده است. مساجد در اسلام از این گروه اند. دسته دوم بناهایی است که همگام با به وجود آمدن نیازهای جدید و ایجاد تحول در زندگی پیروان، با ویژگی های مذهبی طراحی و ساخته شده اند. سقانفار های مازندران از آن جمله اند. گرچه در اولین نگاه به نظر می رسد کاربری این بناها تنها برگزاری مراسم است، اما با بررسی تصاویر و خاستگاه مضامین آنها در مذهب تشیع آشکار خواهد شد که کارکرد اصلی این بنا، آموزشی است. پژوهش پیش روی در پی بررسی دقیق و مستند ریشه های مذهبی تصاویر مزبور است. بدین ترتیب، هدف اصلی این مقاله پاسخ گویی به این سوال اساسی است که نقوش مذهبی بدنه سقانفارها در کدام یک از آیات قرآن و احادیث معصومین ریشه دارند. در این مقاله برای بررسی دقیق و تحلیلی داده های موجود، به طور هم زمان، جلوه های هنری و مذهبی نقوش بررسی شده اند. نتایج تحلیل ها نشان می دهد که هنرمندان تصویرگر، از طریق نسخه های داستانی مصور و نیز کتب تاریخی ـ مذهبی، آگاهی دقیقی از ریشه های مذهبی نقوش داشته اند و با به کارگیری هم زمان ویژگی های بومی و مذهبی، در مسیر ایدئال های مذهب تشیع گام برداشته اند.
چکیده عربی:بالامکان وضع الابنیه الدینیه ودراستها ضمن مجموعتین اصلیتین. المجموعه الاولی تلک التی امر ببنائها فی تعالیم الادیان المختلفه وبشکل صریج. وتعد المساجد فی الاسلام من هذه المجموعه. المجموعه الثانیه هی تلک التی تم تصمیمها وبناءها بخصائص دینیه اثناء بروز الحاجات الجدیده وبحصول التغییر فی حیاهاتباع الدین. والسقانفارات فی مازندران من هذه المجموعه.وان کان بالنظره الاولی یبدو ان استعمال هذه الابنیه فی خلال المراسم فقط لکن ومن خلال دراسه صورها واصل مضامینها فی المذهب الشیعی یظهر ان الاستعمال الاصلی لها هو تعلیمی. البحث الذی امامکم یسعی الی دراسه عمیقه وموثقه للجذور الدینیه للصور المذکوره. لهذا فان الهدف الاساسی لهذه المقاله هو الاجابه علی هذا السؤال الاساسی وهو انه فی ایّ الایات القرانیه او احادیث المعصومین علیهم السلام توجد جذور النقوش الدینیه للهیکل الاصلی للسقانفار. وفی هذه المقاله ولبحث المعطیات الموجوده بشکل دقیق وتحلیلی تمت دراسه المظاهر الفنیه والدینیه للنقوش معا. تشیر نتائج التحلیل الی ان الفنانین الراسمین کان لهم ومن خلال القصص المصوره والکتب التاریخیه الدینیه، معرفه دقیقه بالجذور الدینیه للنقوش وساروا فی مسیر مثل مذهب التشیع ومن خلال استعمال الخصائص المحلیه والدینیه فی نفس الوقت.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: سقانفار، مازندران، هنر شیعی، تصویرگری عامیانه، سازه چوبی (کلیدواژه عربی: السقانفار، مانزندران، الفن الشیعی، التصویر العامی، الهیکل الخشبی)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.