بررسی میزان تاثیر آموزش مهارت های مدیریت استرس بر وضعیت اضطراب در معلمین دبیرستان های شهرستان میبد در سال ۱۳۹۱


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان تاثیر آموزش مهارت های مدیریت استرس بر وضعیت اضطراب در معلمین دبیرستان های شهرستان میبد در سال ۱۳۹۱ دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان تاثیر آموزش مهارت های مدیریت استرس بر وضعیت اضطراب در معلمین دبیرستان های شهرستان میبد در سال ۱۳۹۱  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان تاثیر آموزش مهارت های مدیریت استرس بر وضعیت اضطراب در معلمین دبیرستان های شهرستان میبد در سال ۱۳۹۱،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان تاثیر آموزش مهارت های مدیریت استرس بر وضعیت اضطراب در معلمین دبیرستان های شهرستان میبد در سال ۱۳۹۱ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طلوع بهداشت

تعداد صفحات :۱۶

مقدمه: استرس یکی از عوامل تاثیرگذار بر عملکرد افراد است که می تواند سلامت آنها را به خطر بیاندازد. شغل معلمی به عنوان یکی از مشاغل استرس زا در جهان شناخته شده است. اضطراب از بیماری های ناشی از استرس می باشد. پژوهش ها نشان می دهد که بین استرس و اضطراب رابطه مستقیم وجود دارد. اضطراب معلم کیفیت تدریس را تحت تاثیر قرار داده و مانع از ارتباط مستمر بین معلم و دانش آموز در حین تدریس می شود. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر آموزش مهارتهای مدیریت استرس بر وضعیت اضطراب معلمان بود.روش بررسی: این مطالعه نیمه تجربی بر روی ۱۰۰ نفر از معلمان ۸ دبیرستان (پسرانه/دخترانه) شهرستان میبد که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند، انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای با دو بخش اطلاعات دموگرافیک و مقیاس اضطراب موقعیتی- شخصیتی اشپیل برگر بود. برنامه مداخله شامل ۵ جلسه آموزش مدیریت استرس بود. پیش آزمون قبل از مداخله و پس آزمون دوماه بعد از مداخله انجام شد. داده ها، با استفاده از آزمونهای تی و آنالیز واریانس در نرم افزار SPSS16، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین نمره اضطراب شخصیتی معلمان قبل از مداخله ۷.۳۳±۳۸.۷۴ (امتیاز کل ۸۰) و بعد از مداخله ۶.۵۶±۳۸.۵۳ و نمره اضطراب موقعیتی آنها قبل از مداخله۷.۱۰ ±۴۰.۶۵ (امتیاز کل ۸۰) و پس از مداخله۶.۹۰ ±۳۸.۸۷ بود. برنامه آموزشی در کاهش اضطراب شخصیتی معلمان موثر نبود (p=0.70)، اما نمره اضطراب موقعیتی بعد از مداخله معنی دار بود (p=0.019)، بدین صورت که درصد افراد با اضطراب موقعیتی متوسط از ۳۴.۴ به ۲۸.۷ کاهش یافت. همچنین تاثیر برنامه آموزش مدیریت استرس بر اضطراب موقعیتی و شخصیتی افراد بر حسب سن، جنس، مدرک تحصیلی و سابقه تدریس یکسان بود.نتیجه گیری: نظر به سطح بالای اضطراب در معلمان و ضرورت انجام برنامه های مداخله ای، آموزشهای مدیریت استرس مبتنی بر برنامه در کاهش اضطراب موفق هستند. این برنامه ها که به صورت گام به گام به فرد ارائه می شوند امکان شناخت فرد را از محیط و عوامل استرس زای آن فراهم ساخته و در نهایت میزان استرس و به دنبال آن اضطراب افراد کاهش می یابد.

کلید واژه: آموزش، مدیریت استرس، اضطراب، معلم

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.