رویکردی تطبیقی به سواد رسانه ای در کشورهای توسعه یافته


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رویکردی تطبیقی به سواد رسانه ای در کشورهای توسعه یافته دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رویکردی تطبیقی به سواد رسانه ای در کشورهای توسعه یافته  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رویکردی تطبیقی به سواد رسانه ای در کشورهای توسعه یافته،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رویکردی تطبیقی به سواد رسانه ای در کشورهای توسعه یافته :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات رسانه ای

تعداد صفحات :۲۱

در عصر حاضر که انقلاب اطلاعات و ارتباطات مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و تحولاتی شگرف را در عرصه جهانی خلق کرده است، رسانه ها می توانند چون ابزاری مفید به انسان معاصر کمک کنند تا با استفاده از آخرین پدیده های علمی زندگی دلخواه، آرمانی و پربار داشته باشد؛ ضمن آن که اگر ابزار مزبور غلط و یا با سونیت به کار گرفته شود می تواند چون نیرویی ویران کننده و مصیبت بار عمل کند. برای این که بتوان در برابر رسانه های متکثر موجود مخاطبانی داشت که بتوانند در کنار بهره گیری آگاهانه و فعالانه از این رسانه ها خود را در برابر چالش ها و پیامدهای مخرب آن ها در زندگی محافظت کنند باید سوادی جدید ایجاد کرد که از آن با نام سواد رسانه ای یاد می شود. سواد رسانه ای علاوه بر توانایی ملحوظ در سواد سنتی که همان توان خواندن و نوشتن است، توانایی تحلیل و ارزشیابی پیام ها و قدرت انتقال اطلاعات به دیگران را در قالب های مختلف و با ابزارهای گوناگون در انسان پدید می آورد. هم چنین با توانمند کردن انسان برای درک شیوه کار رسانه ها و نحوه معنی سازی آن ها یعنی ماهیت و اهداف تولید پیام های رسانه ای و تاثیرات و تکنیک های رسانه های گوناگون او را از مصرف زدگی صرف خارج کرده و در برابر اثرات مخرب رسانه ها مقاوم می سازد.برای تبیین چنین موضوعی پژوهش مزبور در پی پاسخ به این سوال است که رویکرد به سواد رسانه ای در کشورهای توسعه یافته چگونه است؟ در این پژوهش از مطالعه تطبیقی بر پایه روش کتابخانه ای و اسنادی استفاده شده که با استفاده از منابع اطلاعاتی مکتوب، اسناد و مدارک معتبر شواهد علمی لازم برای پاسخ به پرسش پژوهش، جمع آوری و ارائه شده است. نگارنده در این پژوهش سعی دارد رویکرد کشورهای توسعه یافته ای هم چون انگلستان کانادا ژاپن و آمریکا جهت ارتقاء سواد رسانه ای در جوامع خود را بازنمایاند.

کلید واژه: سواد رسانه ای، تعریف سواد رسانه ای، آموزش سواد رسانه ای، بریتانیا، کانادا، ژاپن، آمریکا

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.