میزان تبعیت دختران دبیرستانی شهر همدان از برنامه پنج نوبت مصرف میوه و سبزیجات: کاربرد تئوری رفتار برنامه ریزی شده


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 میزان تبعیت دختران دبیرستانی شهر همدان از برنامه پنج نوبت مصرف میوه و سبزیجات: کاربرد تئوری رفتار برنامه ریزی شده دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد میزان تبعیت دختران دبیرستانی شهر همدان از برنامه پنج نوبت مصرف میوه و سبزیجات: کاربرد تئوری رفتار برنامه ریزی شده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی میزان تبعیت دختران دبیرستانی شهر همدان از برنامه پنج نوبت مصرف میوه و سبزیجات: کاربرد تئوری رفتار برنامه ریزی شده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن میزان تبعیت دختران دبیرستانی شهر همدان از برنامه پنج نوبت مصرف میوه و سبزیجات: کاربرد تئوری رفتار برنامه ریزی شده :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزش و سلامت جامعه

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: یکی از ارکان تغذیه سالم مصرف ۵ بار میوه و سبزیجات در روز می باشد. با توجه به اهمیت شناخت عوامل موثر بر مصرف میوه و سبزیجات در دختران نوجوان، پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان تبعیت دختران دبیرستانی از برنامه پنج نوبت مصرف میوه و سبزیجات بر اساس تئوری رفتار برنامه ریزی شده، انجام گرفت.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی، ۴۰۰ دانش آموز دختر دبیرستان های شهر همدان به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. در ابتدا شرکت کنندگان پرسشنامه مربوط به متغیرهای جمعیت شناختی و تئوری رفتار برنامه ریزی شده را تکمیل کردند، سپس در فاصله یک هفته بعد پرسشنامه BRFSS را تکمیل نمودند. داده ها با نرم افزار SPSS-18 و با استفاده از آزمون های کای دو، همبستگی پیرسون و رگرسیون لجستیک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میزان مصرف میوه و سبزیجات توسط دانش آموزان دختر ۳.۴ بار در روز بود و بعد خانوار، تحصیلات مادر، شغل پدر، درآمد خانوار، نمایه توده بدنی و نوع مدرسه با مصرف میوه و سبزیجات رابطه معنی داری داشت (p<0.05). قصد رفتاری ۳۵ درصد از رفتار مصرف میوه و سبزیجات را پیش بینی می نمود، همچنین هنجارهای انتزاعی، کنترل رفتاری درک شده و نگرش ۳۲ درصد از قصد رفتاری را پیش بینی می کردند.نتیجه گیری: مصرف میوه و سبزیجات در دانش آموزان دختر در حد توصیه شده نبود. تئوری رفتار برنامه ریزی شده می تواند در طراحی مداخلات مصرف ۵ بار میوه و سبزیجات جهت دانش آموزان دختر موثر باشد.

کلید واژه: میوه، دانش آموزان، تئوری رفتار برنامه ریزی شده، سبزیجات

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.