ارتباط سبک هویت و وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارتباط سبک هویت و وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتباط سبک هویت و وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتباط سبک هویت و وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتباط سبک هویت و وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پرستاری و مامایی جامع نگر (فصل نامه دانشکده های پرستاری و مامایی استان گیلان)

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: توجه به وضعیت تحصیلی در راس برنامه های توسعه آموزشی یک کشور قرار دارد. هدف موسسات آموزشی، افزایش موفقیت تحصیلی است که یک شاخص واقعی برای اهداف آموزشی می باشد. بررسی مداوم و مستمر وضعیت تحصیلی دانشجویان در طول تحصیل و بررسی مولفه های شناختی و اجتماعی موثر بر آن، از جمله هویت، یکی از ارکان ضروری و اجتناب ناپذیر بهبود کیفیت آموزشی در دانشگاه ها می باشد.هدف: هدف از این پژوهش تعیین ارتباط بین سبک هویت و وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بود.روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی از نوع همبستگی است که بر روی ۳۷۱ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۱۳۹۱ انجام گردید. نمونه ها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی از نوع طبقه ای انتخاب شدند. پرسشنامه مورد استفاده از دو بخش مشخصات دموگرافیک و پرسش نامه استاندارد سبک هویت تشکیل شده بود. به منظور بررسی وضعیت تحصیلی از میانگین معدل کل دانشجویان استفاده گردید. داده ها با استفاده از شاخص های آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (اسپیرمن و من ویتنی و کروسکال والیس) تجزیه و تحلیل شدند.نتایج: یافته های این تحقیق نشان داد اکثریت (%۶۹.۳) واحد ها داری سبک هویت اطلاعاتی، ۲۷.۲ درصد دارای سبک هنجاری و ۳.۵ درصد واحد ها دارای سبک هویت سردرگم- اجتنابی بودند. آزمون اسپیرمن نشان داد که بین سبک هویت هنجاری (P<0.03 و r=0.11) و بعد تعهد (P<0.001 و r=0.55) و معدل کل دانشجویان ارتباط آماری معنی دار می باشد.نتیجه گیری: بین سبک هویت هنجاری و تعهد با وضعیت تحصیلی ارتباط آماری وجود دارد. بدین ترتیب به نظر می رسد جهت دست یافتن به پیشرفت های تحصیلی توجه به سبک های هویت دانشجویانی که پیشرفت های یک کشور را رقم می زنند ضروری باشد.

کلید واژه: هویت، آموزش، دانشجو

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.