ارزشیابی کتاب علوم اجتماعی سال اول راهنمایی از لحاظ رعایت ویژگی ها و معیارهای مطلوب کتاب درسی از نظر معلمان


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزشیابی کتاب علوم اجتماعی سال اول راهنمایی از لحاظ رعایت ویژگی ها و معیارهای مطلوب کتاب درسی از نظر معلمان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزشیابی کتاب علوم اجتماعی سال اول راهنمایی از لحاظ رعایت ویژگی ها و معیارهای مطلوب کتاب درسی از نظر معلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزشیابی کتاب علوم اجتماعی سال اول راهنمایی از لحاظ رعایت ویژگی ها و معیارهای مطلوب کتاب درسی از نظر معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزشیابی کتاب علوم اجتماعی سال اول راهنمایی از لحاظ رعایت ویژگی ها و معیارهای مطلوب کتاب درسی از نظر معلمان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)

تعداد صفحات :۱۳

این مطالعه با هدف ارزشیابی کتاب علوم اجتماعی سال اول راهنمایی از لحاظ رعایت ویژگی ها و معیارهای مطلوب کتاب درسی از نظر معلمان انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش، معلمان علوم اجتماعی سال اول راهنمایی شهر کرمان شامل ۱۲۰ نفر بودند و نمونه آماری به صورت سرشماری، برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد که نهایتا ۱۰۵ نفر از معلمان پرسشنامه را تکمیل کردند. در این پژوهش از روش توصیفی – پیمایشی استفاده شد و ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ای بود که بر اساس معیارهای ۲۰ گانه مطلوب کتاب درسی تهیه شد و پایایی این ابزار با روش آلفا کرونباخ مقدار ۰.۹۱ به دست آمد. آزمون آماری به کارگرفته شده آزمون t تک نمونه ای و آزمون ناپارامتریک رتبه ای دبیلیو کندال برای تحلیل پاسخ ها و رتبه بندی معیارها بوده است. این پژوهش به جهت پاسخ گویی به ۴ سوال در رابطه با معیارهای تناسب محتوا با اهداف، رعایت اصول برنامه ریزی درسی، رعایت اصول روانشناسی یادگیری و نهایتا رتبه بندی معیارها، طراحی شده است. یافته ها نشان داد که تطابق با اهداف آموزشی، تقریبا در حد مطلوبی در کتاب علوم اجتماعی رعایت شده است و اصول برنامه ریزی درسی و اصول روانشناسی یادگیری درحد متوسطی رعایت شده است. رتبه بندی میزان رعایت معیارها نشان داد که از نظر جامعه معلمان، معیار «ارتباط مطالب ارائه شده با زندگی روزمره و محیط اجتماعی» بیشترین و معیار فراهم نمودن فرصت هایی برای فعالیت فوق برنامه در خارج کلاس کم ترین میزان رعایت را در کتاب علوم اجتماعی سال اول راهنمایی نشان می دهند.

کلید واژه: ارزشیابی، معیارهای مطلوب کتاب درسی، کتاب علوم اجتماعی، دوره راهنمایی تحصیلی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.