بررسی سطح مهارت های تفکر نقادانه در دانشجویان دندانپزشکی شیراز


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی سطح مهارت های تفکر نقادانه در دانشجویان دندانپزشکی شیراز دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی سطح مهارت های تفکر نقادانه در دانشجویان دندانپزشکی شیراز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی سطح مهارت های تفکر نقادانه در دانشجویان دندانپزشکی شیراز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی سطح مهارت های تفکر نقادانه در دانشجویان دندانپزشکی شیراز :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: تفکر نقادانه، به عنوان بخش مهمی در بهبود کیفیت عملکرد بالینی و مسوولیت پذیری حرفه ای در راستای شناخت مطلوب تر پیامدهای آموزشی دانشجویان علوم پزشکی اهمیت ویژه ای یافته است. از آنجایی که این مهارت قابل آموزش و یادگیری می باشد، هدف از این مطالعه، تعیین وضعیت مهارت های تفکر نقادانه دانشجویان دندانپزشکی شیراز بود.مواد و روش ها: این پژوهش به صورت توصیفی- مقطعی روی ۱۶۳ دانشجوی دندانپزشکی مشغول به تحصیل در سه دوره آخر مقطع بالینی انجام شد. گردآوری داده ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد آزمون مهارت های تفکر نقادانه کالیفرنیا «فرم ب» (روایی و پایایی r=%62) انجام گرفت.نتایج: میانگین نمره کلی مهارت تفکر نقادانه افراد شرکت کننده در این پژوهش (۱۴.۵۳±۳.۲۸) از نمره کلی ۳۴ به دست آمده است. میانگین نمره کلی حیطه های پنجگانه مهارت تفکر نقادانه بدین شرح بود: حیطه آنالیز (۴.۲۰±۱.۴۵)، حیطه ارزشیابی (۵.۵۶±۱.۸۰)، حیطه تفسیر (۴.۷۷±۱.۷۰)، حیطه استدلال استقرایی (۵.۹۷±۱.۸۱)، حیطه استدلال قیاسی (۷.۰۴±۱.۸۶). بیشتر دانشجویان از لحاظ نمره کلی آزمون و زیر مهارت های تفکر نقادانه در حد متوسط قرار داشتند. این مهارت به جنسیت و سنوات تحصیلی نیز ارتباطی نداشت.نتیجه گیری: سطح تفکر نقادانه دانشجویان مقطع بالینی دندانپزشکی اگر چه در حد هنجار و در دامنه متوسط می باشد ولی در سطح مطلوب و رضایت بخش نیست. به نظر می رسد با توجه به اهمیت این مهارت در استدلال و عملکردهای بالینی و حرفه ای، مدیران آموزشی باید برای تقویت این مهارت، به اصلاح برنامه های آموزشی، هموار نمودن شرایط و محیط آموزشی، به ویژه در بالین توجه اساسی نمایند.

کلید واژه: تفکر نقادانه، مقطع بالینی، دانشجویان، دندانپزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.