طراحی استانداردهای آموزش بالینی دوره فوریت های پزشکی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
طراحی استانداردهای آموزش بالینی دوره فوریت های پزشکی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد طراحی استانداردهای آموزش بالینی دوره فوریت های پزشکی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی استانداردهای آموزش بالینی دوره فوریت های پزشکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن طراحی استانداردهای آموزش بالینی دوره فوریت های پزشکی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین
تعداد صفحات :۱۴
زمینه: امروزه حرکت کیفی به سمت آموزش های بهینه و کارآمد در نظام های تعلیم و تربیت امری ضروری است و لازمه این امر انطباق برنامه های آموزشی، پژوهشی و مدیریتی با رشد حرفه ای، دانش تولید شده و استانداردهاست.هدف: مطالعه به منظور طراحی استانداردهای آموزش بالینی دوره کاردانی فوریت های پزشکی انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه کیفی در سال های ۱۳۹۲-۱۳۹۳ طی چهار مرحله انجام شد. در مرحله اول، استانداردهای داخلی و خارجی در رابطه با آموزش بالینی و آموزش کاردان فوریت پزشکی (EMT Intermediate) از طریق اینترنت استخراج شد. در مرحله دوم، با بهره گیری از این استانداردها و اظهارنظر اساتید راهنما و مشاور و ۶ نفر از مسوولین مراکز فوریت پزشکی و اعضای هیات علمی گروه فوریت های پزشکی، ۱۰۸ استاندارد در ۶ حیطه تنظیم شد. در مرحله سوم، برگه نظرسنجی پیش نویس استانداردها همراه با سوال باز جهت ارزیابی کیفیت و امکان پذیری استا ن داردها با استفاده از روش دلفی و بر اساس نمونه گیری مبتنی بر هدف برای ۱۴ نفر از اعضای هیات علمی گروه فوریت های پزشکی و ۱۰ نفر از مسوولین مراکز فوریت های پزشکی ارسال شد. در مرحله چهارم، داده های کمی با شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی و همچنین داده های کیفی با تحلیل محتوا تحلیل شدند. با توجه به نظرها و بازخوردهای ارایه شده، تغییرات ضروری در استانداردها اعمال و حاصل کار برای اظهارنظر مجدد به کارشناسان ارایه و بعد از اجماع نظر، متن نهایی استانداردها آماده شد. یافته ها: ۱۰۵ استاندارد در ۶ حیطه زیر پیشنهاد شد: هیات علمی و مدرسین بالینی (۱۴ استاندارد)، دانشجویان (۳ استاندارد)، برنامه آموزشی (۲۵ استاندارد)، منابع و تسهیلات (۱۶ استاندارد)، فعالیت های یاددهی- یادگیری (۲۴ استاندارد) و پیامدهای خروجی (۲۳ استاندارد). نتیجه گیری: از نظر خبرگان، اکثر استانداردها مهم، شفاف، قابل اندازه گیری و در دانشگاه های مختلف، امکان پذیر بودند. انتظار می رود عملیاتی شدن مجموعه استانداردهای تدوین شده، آموزش بالینی مقطع کاردانی رشته فوریت های پزشکی را در ایران علمی تر و موثرتر سازد.
کلید واژه: آموزش، استانداردهای مرجع، خدمات فوریت های پزشکی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.