بررسی کار آمدی تدریس از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی کار آمدی تدریس از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی کار آمدی تدریس از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی کار آمدی تدریس از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی کار آمدی تدریس از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توسعه آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۳

زمینه و هدف: کمبود معیارهای تدریس کارآمد و موثر به عنوان یکی از مشکلات عمده در آموزش پزشکی مطرح شده است. تدریس کارآمد مجموعه ای از ویژگی ها و اعمال مدرس است که از طریق آن ها اهداف آموزشی حاصل می شود. این مطالعه به منظور دستیابی به نظرات و نگرش اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در رابطه با مولفه های موثر درتدریس برای رسیدن به اهداف نظری و عملی در رابطه با آموزش دانشجویان انجام گرفت.روش بررسی :این مطالعه در قالب یک پژوهش مقطعی بوده که تمامی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان را که در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ مشغول به تدریس بودند،(۲۵۰ نفر) را در برگرفته است. پرسشنامه تحقیق بین اعضای هیات علمی مشغول به تدریس در دانشگاه علوم پزشکی در سال ۱۳۹۲ توزیع شد. سطح معنی دار آماری کمتر از ۵ درصد در نظر گرفته شده است.یافته ها: ۱۲۸ نفر از اعضای هیات علمی در این مطالعه مشارکت نمودند. نگرش کلی افراد شرکت کننده در مطالعه در ۵۱.۶ درصد موارد کمتر از حد انتظار بود. بیشترین نظرات موافق در رابطه با عامل موثر در کار آمدی تدریس، توان علمی استاد (۸۸.۳ درصد) و کمترین نظر موافق در این باره مربوط به توان انجام فعالیت های پژوهشی اعلام گردید(۷۷.۹ درصد).نتیجه گیری :با توجه به نتایج به دست آمده، از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان توان علمی استاد در کارآمدی آنان بیش از متغیرهای دیگر مهم و ضروری است و همچنین فعالیت های پژوهشی از نظر این اساتید در اولویت آخر کارآمدی قرار گرفت. با توجه به نتایج به دست آمده انجام مداخلات آموزش برای بهبود نگرش اساتید در زمینه کارآمدی تدریس پیشنهاد می شود.

کلید واژه: کارآمدی تدریس، اعضای هیات علمی، دانشگاه علوم پزشکی زنجان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.