بررسی رضایت مشتری و مشتری گرایی در اماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رضایت مشتری و مشتری گرایی در اماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رضایت مشتری و مشتری گرایی در اماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رضایت مشتری و مشتری گرایی در اماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رضایت مشتری و مشتری گرایی در اماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه و هدف: اماکن ورزشی چه در بخش خصوصی چه در بخش دولتی نقش مهمی در عمومی کردن ورزش در جهت تامین سلامت جامعه، ایجاد انگیزه، جذب جوانان به ورزش قهرمانی و تربیت ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی، دارند.هدف از انجام این پژوهش، بررسی ارتباط بین رضایت مشتری و مشتری گراییو مقایسه این دو دراماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران است.روش شناسی: پژوهش حاضر، توصیفی و از نوع همبستگی و به شکل میدانی است وجامعه آماری، مشتریانسالن های چندمنظورهکه حداقل۶ماه سابقه فعالیت ورزشی در آن مکان را داشتند که ازاین میان ۴۰۰ نفر ازمشتریان مرد و زنتصادفابه پرسشنامه پاسخ دادند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد سنجش رضایت مشتری آمریکایی (ACSI) و پرسشنامه مشتری گرایی داناواناست. در تجزیه و تحلیل داده ها از آماری توصیفی و استنباطی (کلموگراف اسمیرنوف، ضریب همبستگی اسپیرمن، دوربین واتسون، رگرسیون چندگانه، آزمون یومان ویتنی، T مستقل) استفاده شده است.یافته ها: ارتباط معنی داری بین مشتری گرایی با رضایت مشتری (p=0.01، r: 0.63) وجود دارد. بین ابعاد مشتری گرایی با رضایت مشتری شامل خشنودی مشتری (p=0.01، r: 0.564)، شناخت نیاز مشتری (p=0.01، r: 0.504) تامین نیاز مشتری (p=0.01، r: 0.505)، برقراری ارتباط با مشتری (p=0.01، r: 0.435) ارتباط معنی داری وجود دارد.رگرسیون چندگانه نشان داد در میان ابعاد مشتری گرایی، بعد خشنودی مشتری در پیش بینی رضایت مشتری سهم بیشتری داشت. بین رضایت مشتری سالن های ورزشی دولتی و خصوصی تفاوت معنی داری (p=0.09 و t=+0.519) وجود ندارد به گونه ای که رضایت مشتری در اماکن دولتی بیشتر از خصوصی بود (میانگین رضایت مشتری در دولتی x=3.39 و در خصوصی x=3.34) به دست آمد. مشتری گرایی نیز در سالن های دولتی و خصوصی تفاوت معنی داری نداشت (p=0.67 و t=+0.270) و تنها در ابعاد خشنودی مشتری (p=0.04 و t=-0.546) و شناخت نیازهای مشتری (p=0.583 و t=-0.184) تفاوت معنی داری مشاهده شد.طی آن خشنودی و شناخت نیاز مشتری در بخش خصوصی بیشتر بود.بحث و نتیجه گیری: با توجه به اینکه در اماکن ورزشی خصوصی استان مازندران، رضایت کمتری نسبت به بخش دولتی احساس می شود، بخش خصوصی این استان باید برای جلب رضایت مشتریان به مشتری گرایی روی بیاورد تا مشتریان در قبال هزینه بیشتری که نسبت به بخش دولتی پرداخت می کنند، خدمات بهتری کسب نمایند. مدیران سالن های ورزشی نیز باید قبل از هرچیز به هوشیاری مشتریان در درک کیفیت خدمات توجه نمایند و حتی نیازهای مشتری را قبل از خود او پیش بینی کنند.

کلید واژه: رضایت مشتری، شاخص ACSI اماکن ورزشی دولتی و خصوصی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.