تاثیر فعالیت های تربیت بدنی در مدارس بر رشد کمی و کیفی ضربه با پا در دانش آموزان پسر


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر فعالیت های تربیت بدنی در مدارس بر رشد کمی و کیفی ضربه با پا در دانش آموزان پسر دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر فعالیت های تربیت بدنی در مدارس بر رشد کمی و کیفی ضربه با پا در دانش آموزان پسر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر فعالیت های تربیت بدنی در مدارس بر رشد کمی و کیفی ضربه با پا در دانش آموزان پسر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر فعالیت های تربیت بدنی در مدارس بر رشد کمی و کیفی ضربه با پا در دانش آموزان پسر :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی

تعداد صفحات :۹

مقدمه و هدف: مهارت های حرکتی بنیادی اساس رشد مهارت های ورزشی را تشکیل می دهند، که برای کودک راهی جهت جستجوی محیط و کسب دانش در دنیای پیرامون است.هدف از انجام این پژوهش مطالعه تاثیر فعالیت های تربیت بدنی در مدارس بر رشدکمی و کیفی مهارت بنیادی ضربه با پا در دانش آموزان پسر مقطع اول ابتدایی می باشد. روش شناسی: شرکت کنندگان در این مطالعه از کلیه دانش آموزان پسر سالم و غیر ورزشکار، پایه اول ابتدایی شهرستان کرج که در سال ۹۲-۹۱ مشغول تحصیل بودند تشکیل شده است. با توجه به حجم وسیع جامعه مورد پژوهش برای انتخاب نمونه از روش نمونه های در دسترس استفاده شد. در نهایت ۳۰ نفرپس از تکمیل پرسشنامه ویژگی های فردی از مدرسه ابتدایی حکیم انتخاب، و پس از انجام پیش آزمون رشد حرکتی درشت اولریخ ۲۰۰۰، به صورت تصادفی در سه گروه همتا سازی شدند. گروه اول در ۱۶ جلسه ۴۵ دقیقه ای فعالیت های تربیت بدنی مدرسه را انجام دادند، گروه دوم در این مدتبازی های آزاد انجام می دادند و گروه سوم (کنترل) فعالیتی نداشت.در اینپژوهش برای آزمون فرضیه از روش های گلموگرف- اسمینرنوف و تحلیل کواریانس استفاده شد. سطح انتخاب شده برای نشان دادن تفاوت آماری P<0.01 نظر گرفته شد.یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل کواریانس نشان داد بین میانگین باقیمانده نمرات ضربه با پا آزمودنی ها بر حسب عضویت گروهی تفاوت معناداری وجود دارد (P<0.01). میزان این تاثیر در رشد کمی (۰.۵۲) و در رشد کیفی (۰.۴۰) برای گروه فعالیت های تربیت بدنی در مدارس بوده است، همچنین تفاوت بین گروه بازی های آزاد با کنترل معنادار نبود.بحث و نتیجه گیری: برنامه های مداخله با درگیر کردن کودکان در فرایندهای زیربنایی حرکت، رشد مهارت های بنیادی را در پی داشته است، که این خود منجر به شرکت در فعالیت های سازمان یافته در آینده می شود. بنابراین با غنی سازی محیط آموزشی می توان فرصت رشد مهارت های بنیادی که اساس رشد مهارت های ورزشی هستند فراهم نمود.

کلید واژه: فعالیت های تربیت بدنی در مدارس، رشد کمی و کیفی، ضربه با پا، غنی سازی محیط

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.