کیفیت آموزش مقطع دکتری پرستاری از دیدگاه دانشجویان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
کیفیت آموزش مقطع دکتری پرستاری از دیدگاه دانشجویان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد کیفیت آموزش مقطع دکتری پرستاری از دیدگاه دانشجویان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کیفیت آموزش مقطع دکتری پرستاری از دیدگاه دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن کیفیت آموزش مقطع دکتری پرستاری از دیدگاه دانشجویان :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نشریه پرستاری ایران
تعداد صفحات :۱۳
زمینه و هدف: با توجه به رشد روزافزون فارغ التحصیلان مقطع دکتری پرستاری، ارزیابی دقیق این دوره جهت اطمینان از کیفیت آ موزش ضروری است. این پژوهش با ارزیابی برنامه دکتری از دیدگاه دانشجویان دکتری پرستاری سعی در فراهم سازی تصویری واضح از کیفیت برنامه های این دوره دارد.روش بررسی: با استفاده از مطالعه توصیفی، مقطع دکتری پرستاری در حیطه های برنامه های آموزشی، اعضاء هیات علمی و منابع توسط ۶۴ تن از دانشجویان دکتری پرستاری انتخاب شده با روش تمام شماری در دانشکده های پرستاری و مامایی تبریز، تهران، شیراز و مشهد با استفاده از پرسشنامه شاخص های جهانی ارزیابی کیفیت برنامه دکتری پرستاری مورد ارزیابی قرارگرفت. جهت تحلیل داده ها از نرم افزار spss با نسخه ۱۳.۵ و آمار توصیفی استفاده گردید.یافته ها: از دیدگاه دانشجویان، آموزش مقطع دکتری در حیطه های برنامه های آموزشی (۴۸.۰۴±۳.۱۷)، اعضاء هیات علمی (۳۱.۴۲±۲.۰۳) و منابع (۱۸.۹۵±۲.۷۶) از سطح متوسطی برخوردار بود. در حیطه برنامه های آموزشی، تاکید بر امر پژوهش با میانگین نمره ۳.۴۹±۰.۶۷ و حمایت اساتید از دانشجویان با نمره ۳.۳۲±۰.۶۴ مولفه هایی بودند که بیشتر مورد رضایت دانشجویان قرارداشتند. در مقابل، کفایت تعداد اعضای هیات علمی با میانگین و انحراف معیار ۱.۳۷±۰.۷۷، و تناسب دروس دوره دکتری با حرفه پرستاری با نمره ۱.۸۴±۰.۶۶ از مولفه هایی بودند که کمترین میزان رضایت دانشجویان را به خود اختصاص دادند. در حیطه اعضاء هیات علمی، مولفه های عملکرد اساتید در هدایت پایان نامه با میانگین نمره ۱.۱۵±۰.۶۰ و دانش و مهارت ایشان با نمره ۱.۷۶±۰.۸۷ بیشتر مورد انتقاد دانشجویان قرار گرفته بود. در حیطه منابع نیز کفایت منابع مالی با نمره ۱.۹۵±۰.۷۵ و زیرساخت های پژوهشی با میانگین و انحراف معیار ۱.۸۹±۰.۶۶ مولفه هایی بودند که کمتر مورد رضایت دانشجویان قرار گرفتند.نتیجه گیری کلی: با توجه به سطح متوسط آموزش مقطع دکتری پرستاری در حیطه های برنامه های آموزشی، اعضای هیات علمی و منابع، بازنگری محتوی دروس، افزایش اعضای هیات علمی و گسترش منابع جهت ارتقای کیفیت این دوره امری ضروری بوده و توصیه می گردد.
کلید واژه: ارزیابی، آموزش، پرستاری، دکتری فلسفه، کیفیت
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.