مقاله بررسی نسبت بار بستر به بار معلق در رودخانه ها و تاثیر ان در پیش بینی عمر مفید مخازن سدها مطالعات موردی در رودخانه های کشور


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی نسبت بار بستر به بار معلق در رودخانه ها و تاثیر ان در پیش بینی عمر مفید مخازن سدها مطالعات موردی در رودخانه های کشور دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی نسبت بار بستر به بار معلق در رودخانه ها و تاثیر ان در پیش بینی عمر مفید مخازن سدها مطالعات موردی در رودخانه های کشور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نسبت بار بستر به بار معلق در رودخانه ها و تاثیر ان در پیش بینی عمر مفید مخازن سدها مطالعات موردی در رودخانه های کشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی نسبت بار بستر به بار معلق در رودخانه ها و تاثیر ان در پیش بینی عمر مفید مخازن سدها مطالعات موردی در رودخانه های کشور :

تعداد صفحات:۲۴

چکیده:

یکی از روشهای متداول در پیش بینی حجم رسوبات وارده درمخازن سدها استفاده از معادلی دبی – رسوب تجربی با منحنی سنجه رسوب می باشد اینمعادله که ا زداده های دبی و غلظت حاصل می شود اغلب مبنایتعیین بار کل حمل شده توسط ابراهه ها و مجاری جریان تلقی می گردد. در چنین روشی بار بستر مستقیما ارزیابی نشده بلکه مطابق دیدکارشناسی بخشی از بار معلق معمولا ۱۵ تا ۳۰ درصد به عنوان سهم بار بستر تلقی و براین اساس اورد کل رودخانه و عمر مفید مخازن ارزیابی می شود در این مقاله اعتبار چنین روشی با استناد به منابع و مراجع موجود و مطالعات انجام گرفته برروی چند رشتهاز رودخانه های کشور نظیر جاجرود، کرج، قزل اوزن و غیره بررسی و موارد ضعف و قوت آن تحلیل گردیده است دراین بررسی ها داده های حاصله از رسوب سنجی مخازن، اطلاعات اماری دبی، رسوب دانه بندی مواد بستر و ویژگیهای هیدرولیکی رودخانه ها ملاک ارزیابی کمی کیفی قرارگرفته اند. در یک تحلیل کلی این استنباط وجود دارد که با کاهش شییب رودخانه دامنه تغییرات نسبت بار بستر به بار معلق نیز به طور محسوسی رو به کاهش می گذارد و در حد شیبهای کمتر از ۵ درهزار در مقدار آن عملا به مرز۲۰ درصد و یا کمتر محدود م یگردد. در رودخانه های کوهستانی و بازه های شیبدار برعکس این نسبت از طیف تغییراتی وسیعی برخوردار بوده و عموما به لحاظ افزایش پتانسیل انتقال و تشدید بار بستر ممکنست نسبت های صددرصد و یا بیشتر نیز تجربه کرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.