بررسی و مقایسه مشارکت اجتماعی والدین نوجوانان بزهکار و نوجوانان عادی در امور مدرسه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی و مقایسه مشارکت اجتماعی والدین نوجوانان بزهکار و نوجوانان عادی در امور مدرسه دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی و مقایسه مشارکت اجتماعی والدین نوجوانان بزهکار و نوجوانان عادی در امور مدرسه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی و مقایسه مشارکت اجتماعی والدین نوجوانان بزهکار و نوجوانان عادی در امور مدرسه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی و مقایسه مشارکت اجتماعی والدین نوجوانان بزهکار و نوجوانان عادی در امور مدرسه :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : جامعه شناسی مطالعات جوانان

تعداد صفحات :۲۷

این مطالعه با هدف بررسی و مقایسه مشارکت اجتماعی والدین نوجوانان بزهکار و نوجوانان عادی در شهر تهران انجام شده است. درتحقیق حاضر مشارکت اجتماعی والدین، در دو بعد مشارکت تربیتی – پرورشی و آموزشی والدین در امور مدرسه فرزندان مورد بررسی قرار گرفته و نظریه کنترل اجتماعی هیرشی به عنوان چارچوب نظری تحقیق انتخاب شده و فرضیه های تحقیق نیز بر اساس چارچوب نظری تدوین شده است.روش انجام تحقیق به روش پیمایشی بوده و برای گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق را کلیه دانش آموزان پسر ۱۵-۱۸ سال مقطع دبیرستان مناطق ۱۵ و ۴ شهر تهران و نیز کلیه پسران مرتکب به بزه سرقت در کانون اصلاح و تربیت شهر تهران تشکیل داده اند. برای تعیین حجم نمونه از روش نمونه گیری خوشه ای و تصادفی ساده استفاده شده و حجم نمونه تحقیق را ۱۲۰ نفر شامل ۶۰ نفر نوجوان بزهکار و ۶۰ نفر نوجوان غیر بزهکار تشکیل داده است. برای سنجش قابلیت اعتماد گویه ها در پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ و برای سنجش اعتبار گویه ها علاوه بر اعتبار صوری از تحلیل عامل استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر جداول توزیع فراوانی، از آزمون های T و آزمون لوین برای آزمون معناداری تفاوت میانگین های دو گروه استفاده شده است. نتایج حاصل از تحقیق در نمونه مورد بررسی نشان داده است که در زمینه مشارکت تربیتی- پرورشی والدین براساس قیود اجتماعی نظریه هیرشی، بین دلبستگی به خانواده و باور به هنجارهای اجتماعی نوجوانان بزهکار و نوجوانان غیر بزهکار تفاوت معنادار وجود دارد. اما در زمینه تعهد به اهداف مدرسه بین نوجوانان بزهکار و نوجوانان غیر بزهکار تفاوت معنادار وجود ندارد. همچنین نتایج تحقیق در زمینه مشارکت آموزشی والدین نیز بیانگر آن است که میانگین درگیر بودن در امور آموزشی و فوق برنامه مدرسه در بین نوجوانان غیر بزهکار بیشتر از نوجوانان بزهکار است و این تفاوت معنی داری است.

کلید واژه: مشارکت اجتماعی، مشارکت تربیتی- پرورشی، مشارکت آموزشی، بزهکاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.