بررسی اثر فرکانس آگاهی از نتیجه در یادگیری حرکتی در افراد مبتلا به سکته مغزی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی اثر فرکانس آگاهی از نتیجه در یادگیری حرکتی در افراد مبتلا به سکته مغزی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی اثر فرکانس آگاهی از نتیجه در یادگیری حرکتی در افراد مبتلا به سکته مغزی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر فرکانس آگاهی از نتیجه در یادگیری حرکتی در افراد مبتلا به سکته مغزی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی اثر فرکانس آگاهی از نتیجه در یادگیری حرکتی در افراد مبتلا به سکته مغزی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طب توانبخشی
تعداد صفحات :۱۰
مقدمه و اهدافکاهش فرکانس فیدبک افزوده باعث افزایش یادگیری حرکتی می شود. اینکه این یافته در افراد مبتلا به سکته مغزی، که احتمالا دچار اختلال در مکانیسم های فیدبک داخلی هستند، قابل استفاده باشد به درستی مشخص نیست. هدف از مطالعه حاضر تعیین این نکته است که آیا آسیب مغزی متعاقب سکته مغزی استفاده از فیدبک های افزوده را تحت تاثیر قرار می دهد و آیا این بیماران از تمرین با کاهش فرکانس فیدبک سود خواهند برد؟مواد و روش هاشرکت کنندگان شانزده بیمار در دامنه سنی ۶۵-۴۵ سال (میانگین:۵۷.۵۶±۶.۴۷)، مبتلا به سکته مغزی از نوع درگیری شریان مغزی میانی (زیر ۶ ماه) بودند که به شکل تصادفی در دو گروه ۸ نفره جای گرفتند. به گروه اول فیدبک آگاهی از نتیجه با فرکانس ۱۰۰% و به گروه دوم با فرکانس ۲۵% در مورد میزان نیروی گریپ تولید شده ارائه شد. افراد در طول ۶ بلوک تمرین ۴۸ بار تکلیف بازسازی نیروی گریپ را با دست غیر مبتلا انجام دادند. سپس در روز بعد آزمون ابقا را بدون دریافت فیدبک انجام دادند. دقت و پایداری در پاسخ در مرحله کسب و یادگیری مهارت ارزیابی، و نتایج بین دو گروه مقایسه گردید.یافته هادر گروه ۲۵% فیدبک کاهش معنی دار در خطای متغیر در مرحله کسب مهارت (p£۰.۰۰۴) و یادگیری مهارت (p£۰.۰۰۱) دیده شد. همچنین خطای کل در این گروه در مرحله کسب مهارت کاهش معنی دار (p£۰.۰۱۶) نشان داده است. در این متغیرها در گروه ۱۰۰% فیدبک اختلاف معنی داری مشاهده نشد. مقایسه بین دو گروه نشان دهنده کاهش معنی دار مقادیر خطای مطلق (p£۰.۰۳۵) خطای متغیر (p£۰.۰۵۸) و خطای کل (p£۰.۰۳۹) در گروه ۱۰۰% فیدبک در مقایسه با گروه ۲۵% فیدبک در مرحله کسب مهارت بوده است. اگرچه تفاوت معنی داری بین دو گروه در مرحله یادگیری مهارت مشاهده نشد.بحث و نتیجه گیریدر طول مراحل آزمون در گروه %۲۵ فیدبک، پایداری در پاسخ بیشتری مشاهده شد اما در بلوک آخر تمرین، گروه ۱۰۰% فیدبک بطور معنی داری دقت و پایداری در پاسخ بیشتری را نسبت به گروه دیگر نشان دادند. در مرحله یادگیری مهارت بین دو گروه اختلاف معنی داری مشاهده نگردید. در مطالعه حاضر افراد مبتلا به آسیب مغزی متعاقب سکته مغزی در مرحله کسب مهارت، نتایج بهتری را از تمرین با فرکانس ۱۰۰% بدست آورده اند.
کلید واژه: یادگیری حرکتی، فیدبک افزوده، فرکانس آگاهی از نتیجه، سکته مغزی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.