ارزیابی استرس درک شده در ارتباط با عوامل مختلف آموزشی در دانشجویان دو سال آخر دندان پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی استرس درک شده در ارتباط با عوامل مختلف آموزشی در دانشجویان دو سال آخر دندان پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی استرس درک شده در ارتباط با عوامل مختلف آموزشی در دانشجویان دو سال آخر دندان پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی استرس درک شده در ارتباط با عوامل مختلف آموزشی در دانشجویان دو سال آخر دندان پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی استرس درک شده در ارتباط با عوامل مختلف آموزشی در دانشجویان دو سال آخر دندان پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده دندان پزشکی اصفهان

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: استرس نقش مهمی در پیدایش اختلالات روانی و کاهش کارآیی افراد دارد. دانشجویان از گروه هایی هستند که با عوامل استرس زای بسیاری روبه رو هستند، به ویژه دانشجویان دندان پزشکی به دلیل ماهیت حرفه دندان پزشکی و کار در محیط بالینی و حجم بالای دروس تئوری و تکالیف عملی معمولا استرس زیادی را تجربه می کنند. هدف این مطالعه ارزیابی استرس درک شده در ارتباط با عوامل مختلف آموزشی در دانشجویان دو سال آخر دندان پزشکی در دانشگاه های کشور بود.مواد و روش ها: مطالعه حاضر یک مطالعه تحلیلی- مقطعی بود که در آن تعداد ۲۹۸ دانشجوی شاغل به تحصیل در دو سال آخر رشته دندان پزشکی از سه دانشکده تیپ یک و چهار دانشکده تیپ دو به روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب و یک پرسش نامه خود ایفا برای سنجش استرس زایی ۳۷ عامل مختلف آموزشی توسط آنان تکمیل شد. داده های حاصل با استفاده از شاخص های آماری توصیفی و با آزمون t مستقل تجزیه و تحلیل شد (a=0.05).یافته ها: از مجموع دانشجویان شرکت کننده در مطالعه، ۵۷.۵ درصد دختر بودند. از دانشجویان، ۴۵ درصد اعلام کردند که به علت نگرانی از ابتلا به بیماری عفونی واگیردار مثل ایدز و هپاتیت در هنگام کار برای بیمار استرس دارند. پس از آن زمان ناکافی بین اتمام کلاس های تئوری و شروع بخش های عملی (۳۸ درصد) و نیز تعداد ناکافی استاد نسبت به دانشجو (۳۶ درصد) استرس زاترین عوامل گزارش شدند. عوامل مربوط به امور آموزشی و نیز نگرانی از ابتلا به بیماری عفونی واگیردار در دانشجویان دختر استرس زاتر از دانشجویان پسر بود، ولی در دانشجویان پسر اشتغال به کار در حین تحصیل نسبت به دانشجویان دختر عامل استرس زاتری بود (p value<0.05).نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که عواملی مانند نگرانی از ابتلا به بیماری های عفونی و برخی از امور آموزشی دانشکده در دانشجویان استرس زا می باشند.

کلید واژه: عوامل استرس زا، دانشجویان دندان پزشکی، آموزش

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.