نگاه جامعه شناختی به تصویر زن ایرانی در تبلیغات تلویزیونی در شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۹


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نگاه جامعه شناختی به تصویر زن ایرانی در تبلیغات تلویزیونی در شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۹ دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نگاه جامعه شناختی به تصویر زن ایرانی در تبلیغات تلویزیونی در شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۹  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نگاه جامعه شناختی به تصویر زن ایرانی در تبلیغات تلویزیونی در شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نگاه جامعه شناختی به تصویر زن ایرانی در تبلیغات تلویزیونی در شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۹ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش اجتماعی

تعداد صفحات :۲۷

یکی از آینه های بازتاب دهنده تغییرات یک جامعه رسانه های جمعی کشور و به ویژه تلویزیون است. از این رو بررسی تصویر زن در تلویزیون می تواند معیاری برای ارزیابی تلقی جامعه از زن و نیز میزان اثرگذاری زنان در فعالیت های آن جامعه باشد. از این رو تحقیق حاضر با تمرکز بر آگهی های بازرگانی تلویزیون به این مساله پرداخته است که «تصویری که از زن ایرانی در تبلیغات تلویزیونی مطرح می شود دارای چه ویژگی هایی است؟» برای این منظور با تحلیل محتوای این تبلیغات به بررسی چگونگی حضور زن در زمینه هایی مانند فعالیت های شغلی، نقش در خانواده، نوع محصول و زمینه تبلیغ پرداختیم. نتایج نشان داد که زن ایرانی غالبا در نقش همسر و زن خانه دار در منزل دیده می شود و در عرصه های صنعت و سازندگی نقش زیادی ندارد و در آموزش عالی هم اثری از او دیده نمی شود. چنین یافته هایی با واقعیت های جامعه امروز ایران و حتی با سایر برنامه های تلویزیونی تضاد دارد. در پاسخ به این ناسازگاری ها محققان دلایلی را مطرح ساخته اند همچون: ۱) اعتبار محصولی که توسط مردان تبلیغ می شود از جنبه روانی تحت تاثیر جنسیت قرار می گیرد، ۲) محدودیت های نظارت سبب می شود که تبلیغ سازان از زنان استفاده نکنند، ۳) تصویر خود تهیه کنندگان تبلیغات از زنان منطبق بر واقعیتهای جامعه نیست.

کلید واژه: آگهی های تلویزیونی، تصویر رسانه ای زن، جامعه شناسی زنان، زن در رسانه ملی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.