بررسی رابطه برنامه درسی مطالعات اجتماعی با تربیت اجتماعی دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه در شهرستانهای استان تهران


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه برنامه درسی مطالعات اجتماعی با تربیت اجتماعی دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه در شهرستانهای استان تهران دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه برنامه درسی مطالعات اجتماعی با تربیت اجتماعی دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه در شهرستانهای استان تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه برنامه درسی مطالعات اجتماعی با تربیت اجتماعی دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه در شهرستانهای استان تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه برنامه درسی مطالعات اجتماعی با تربیت اجتماعی دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه در شهرستانهای استان تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش اجتماعی

تعداد صفحات :۲۵

هدف این پژوهش بررسی رابطه برنامه درسی مطالعات اجتماعی با تربیت اجتماعی دانش آموزان پایه اول دوره متوسط در شهرستانهای استان تهران در سال ۹۰-۱۳۸۹ است. جامعه آماری در این پژوهش ۴۰۰ نفر دانش آموز پسر و دختر پایه اول متوسطه بوده که به استناد جدول برآورد حجم نمونه R.V and morgan. D.W و Kerjecie تعیین شده و داده های مورد نظر دانش آموزان پایه اول متوسطه از روش کتابخانه ای و میدانی و با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. پاسخگویان مورد نظر مناطق و نواحی نوزده گانه سازمان آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران که برحسب جغرافیایی به ۴ گروه (شمالی، جنوبی، غربی و شرقی) تقسیم گردیدند و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای از هر گروه یک منطقه یا ناحیه به طور تصادفی انتخاب شدند. سپس از بین مدارس متوسطه پایه اول دخترانه و پسرانه مناطق و نواحی نوزده گانه دو دبیرستان (دخترانه و پسرانه) به صورت خوشه ای انتخاب گردیده و در نهایت در هر مدرسه تقریبا به نسبت تعداد دانش آموزان هر منطقه یا ناحیه دانش آموز دختر و پسر به عنوان آزمودنی های تحقیق پایه اول متوسطه برحسب نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. یافته های پژوهش نشان می دهد که اهداف تربیت اجتماعی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی در حیطه های صلاحیت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و خانوادگی در بین دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه در شهرستان های استان تهران به لحاظ آماری به طور معناداری تحقق یافته است. همچنین نتایج حاصل از این پژوهش نشان دهنده این است که دانش آموزان پایه اول متوسطه در رابطه با صلاحیت های نظام سیاسی کمترین میانگین را دارا هستند و در رابطه با عدم مشروعیت نظام سیاسی و شرکت در انتخابات و بحث و تبادل نظر در خصوص کاندیداها شناخت کافی را ابراز ننموده اند. پیشنهاد می شود مدارس و خصوصا دبیران علوم اجتماعی با شیوه عقلانی در رابطه با شناخت دانش آموزان نسبت به نظام سیاسی نهایت اهتمام را داشته و ضرورت آن را در ایجاد جامعه دموکراسی تفهیم نمایند.

کلید واژه: تربیت و تربیت اجتماعی، برنامه درسی،مطالعات اجتماعی، صلاحیت های اجتماعی، صلاحیت های اقتصادی، صلاحیت های سیاسی و صلاحیت های خانوادگی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.