رضایت بیماران از خدمات و تسهیلات ارایه شده در بیمارستان های آموزشی شهر اصفهان، از لحظه پذیرش تا ترخیص
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
رضایت بیماران از خدمات و تسهیلات ارایه شده در بیمارستان های آموزشی شهر اصفهان، از لحظه پذیرش تا ترخیص دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد رضایت بیماران از خدمات و تسهیلات ارایه شده در بیمارستان های آموزشی شهر اصفهان، از لحظه پذیرش تا ترخیص کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رضایت بیماران از خدمات و تسهیلات ارایه شده در بیمارستان های آموزشی شهر اصفهان، از لحظه پذیرش تا ترخیص،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن رضایت بیماران از خدمات و تسهیلات ارایه شده در بیمارستان های آموزشی شهر اصفهان، از لحظه پذیرش تا ترخیص :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت اطلاعات سلامت
تعداد صفحات :۸
مقدمه: پیمایش های رضایتمندی بیمار می تواند داده های ارزشمندی برای ارزیابی وضعیت موجود، آگاهی از کم و کیف برنامه های ارتقای فرایند و بهبود کیفیت در اختیار مدیران و سیاست گذاران بیمارستانی قرار دهد. با توجه به ضرورت توجه به نیاز های بیماران و تلاش در جهت تامین رضایتمندی آنان، پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان رضایت بیماران از تسهیلات و خدمات ارایه شده از لحظه پذیرش تا ترخیص در بیمارستان های آموزشی شهر اصفهان به انجام رسید.روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- مقطعی بود که در پاییز و زمستان ۱۳۸۸ در میان بیماران مراجعه کننده به بخش های بستری بیمارستان های آموزشی شهر اصفهان به انجام رسید. تعداد ۱۹۶ بیمار، بر اساس فرمول و به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و وارد مطالعه شدند. ابزارگردآوری اطلاعات، یک پرسش نامه محقق ساخته مشتمل بر ۶۶ سوال در ۵ حیطه بود. روایی محتوایی ابزار مطالعه با نظر خبرگان و پایایی آن نیز با محاسبه ضریب (a=0.87) Cronbach’s alpha تایید شد. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک نرم افزار SPSS نسخه X (version X, SPSS Inc., Chicago, IL) و با استفاده از آزمون های آماری Kruskal- Wallis, Chi- square و Repeated measures ANOVA صورت پذیرفت.یافته ها: با توجه به نتایج، میانگین نمره رضایت از پذیرش سرپایی ۱۵.۵ درصد، پزشک درمانگاه ۲۷.۹ درصد، پذیرش بستری ۱۵.۹ درصد، خدمات پرستاری ۳۳ درصد، پزشک بستری ۳۸.۶ درصد، خدمات عمومی و رفاهی ۵۵.۲ درصد، بخش بستری ۴۲.۱ درصد و بخش های اداری- مالی ۱۴.۳ درصد بود. بین ویژگی های دموگرافیک و نمره رضایتمندی بیماران، رابطه معنی داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که میزان رضایت کلی بیماران از خدمات ارایه شده در بیمارستان های مورد پژوهش ضعیف می باشد. تعیین عوامل ایجاد کننده نارضایتی و تلاش در جهت رفع آن ها و شناسایی و اصلاح برخی فرایند های بیمارستانی، به ویژه فرایند های پذیرش و ترخیص، از مواردی است که ضمن ایجاد امکان ارایه خدمات با کیفیت تر، زمینه رضایتمندی بیماران را فراهم می آورد.
کلید واژه: رضایتمندی، بیماران، پذیرش بیمار، ترخیص بیمار، بیمارستان ها
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.