مقایسه اثربخشی «آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری» و «آموزش مهارت های ارتباط با بیمار پایانی» بر افزایش کیفیت زندگی خانواده


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه اثربخشی «آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری» و «آموزش مهارت های ارتباط با بیمار پایانی» بر افزایش کیفیت زندگی خانواده دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه اثربخشی «آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری» و «آموزش مهارت های ارتباط با بیمار پایانی» بر افزایش کیفیت زندگی خانواده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه اثربخشی «آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری» و «آموزش مهارت های ارتباط با بیمار پایانی» بر افزایش کیفیت زندگی خانواده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه اثربخشی «آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری» و «آموزش مهارت های ارتباط با بیمار پایانی» بر افزایش کیفیت زندگی خانواده :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

تعداد صفحات :۱۲

پیش زمینه و هدف: هدف این مطالعه مقایسه اثربخشی «آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری» و «آموزش مهارت های ارتباط با بیمار پایانی» بر افزایش کیفیت زندگی خانواده بیماران پایانی بود.مواد و روش کار:روش تحقیق از نوع آزمایشی (تجربی) و طرح پژوهشی از نوع نیمه آزمایشی (نیمه تجربی) سه گروهی – انتخاب تصادفی با پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری بود. بستگان ۳۰ بیمار پایانی بستری در بیمارستان آیت اله… خوانساری اراک به صورت تصادفی در سه گروه ۱۰ نفری، شامل دو گروه آزمایش که گروه اول :آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری و گروه دوم: آموزش مهارت های ارتباط با بیمار پایانی را دریافت کردند و گروه کنترل گمارده شدند. گروه های آزمایش به مدت ۸ جلسه آموزش های گروهی را دریافت کردند. در پیش آزمون، پس آزمون و دو ماه پس از پایان آموزش، آزمودنی ها به پرسشنامه کیفیت زندگی (WHOQOL-BREEF) پاسخ دادند و داده ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر تحلیل شد.یافته ها: یافته ها نشان داد که تفاوت معنی داری بین آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری با آموزش مهارت های ارتباط با بیمار پایانی بر کیفیت زندگی خانواده (p<0.01) در مرحله پیگیری وجود دارد.بحث و نتیجه گیری: آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری و آموزش مهارت های ارتباط با بیمار پایانی، هر دو بر افزایش کیفیت زندگی خانواده بیماران پایانی موثر هستند اما روش آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری اثربخش تر از آموزش مهارت های ارتباط با بیمار پایانی بر کیفیت زندگی خانواده در مرحله پیگیری است.

کلید واژه: بیمار پایانی، کیفیت زندگی، آموزش مهارت های ارتباط با بیمار پایانی، آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی، رفتاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.