تاثیر آموزش از طریق ویکی بر یادگیری مهارت های اطلاع یابی دانشجویان پزشکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش از طریق ویکی بر یادگیری مهارت های اطلاع یابی دانشجویان پزشکی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش از طریق ویکی بر یادگیری مهارت های اطلاع یابی دانشجویان پزشکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش از طریق ویکی بر یادگیری مهارت های اطلاع یابی دانشجویان پزشکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش از طریق ویکی بر یادگیری مهارت های اطلاع یابی دانشجویان پزشکی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۱۸

زمینه و هدف: به تازگی فن آوری های جدیدی تحت عنوان وب ۲.۰ ظهور کرده اند و استفاده از آن در آموزش رو به افزایش است. ویکی یکی از ابزارهای وب ۲.۰ می باشد که در آموزش الکترونیک کاربردهای فراوانی دارد. ویکی ها دارای محیطی ساده و با قابلیت ویرایش آسان هستند و بافتی تعاملی دارند که استفاده از آن ها در آموزش باعث افزایش یادگیری می گردد؛ بنابراین پژوهش حاضر جهت بررسی تاثیر استفاده از ویکی بر یادگیری مهارت های اطلاع یابی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شد.روش کار: ۳۲ دانشجوی پزشکی به عنوان نمونه پژوهش انتخاب و در دو گروه آزمون و شاهد قرار گرفتند. گروه آزمون به وسیله ویکی و گروه شاهد به روش سنتی آموزش داده شدند. قبل از آموزش جهت تعیین میزان آگاهی دانشجویان در مورد مهارت های اطلاع یابی برای هر دو گروه پیش آزمون و در پایان جهت سنجش میزان پیشرفت، پس آزمون انجام گرفت. در نهایت داده ها توسط نرم افزار SPSS تحلیل شد.یافته ها: بیشتر دانشجویان (۷۱.۹ درصد) با وب ۲.۰ آشنایی داشتند و ۲۱.۹ درصد از ویکی ها استفاده کرده بودند. آگاهی هر دو گروه پس از آموزش افزایش یافت. میانگین نمرات گروه شاهد از ۳.۸۳±۴.۳۰ به ۱۳.۷۵±۳.۲۵ و نمرات گروه آزمون از ۲.۸۰±۱.۸۵ به ۱۲.۸۵±۴.۲۶ ارتقا یافت (P<0.001)، اما رابطه معنی داری بین آموزش به وسیله ویکی و آموزش سنتی وجود نداشت و پیشرفت دو گروه به طور تقریبی یکسان بود (P=0.560). با این وجود بیش از نیمی از دانشجویان (۵۵ درصد) به دلایلی مانند عدم محدودیت زمانی و صرفه جویی در زمان، آموزش با ویکی را ترجیح دادند.نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده ابزارهای وب ۰.۲ به خصوص ویکی ها تاثیر مثبتی بر یادگیری دارند، بنابراین با توجه به قابلیت های ویکی می توان از آنها به عنوان مکمل آموزش سنتی بهره برد.

کلید واژه: وب ۲.۰، ویکی، آموزش، مهارت های اطلاع یابی، یادگیری، دانشجویان پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.