بررسی مقایسه سه شیوه آموزشی گروهی، فردی (چهره به چهره) و لوح فشرده بر تصحیح تلفظ و قرائت نماز در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی مقایسه سه شیوه آموزشی گروهی، فردی (چهره به چهره) و لوح فشرده بر تصحیح تلفظ و قرائت نماز در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی مقایسه سه شیوه آموزشی گروهی، فردی (چهره به چهره) و لوح فشرده بر تصحیح تلفظ و قرائت نماز در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه سه شیوه آموزشی گروهی، فردی (چهره به چهره) و لوح فشرده بر تصحیح تلفظ و قرائت نماز در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی مقایسه سه شیوه آموزشی گروهی، فردی (چهره به چهره) و لوح فشرده بر تصحیح تلفظ و قرائت نماز در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی قم
تعداد صفحات :۹
زمینه و هدف: قرائت صحیح نماز به عنوان فریضه ای مهم در فرهنگ اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است، و استفاده از روش موثر آموزشی در ارتقای وضعیت قرائت نماز در جوانان ضروری است. این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر شیوه های آموزشی گروهی، فردی (چهره به چهره) و لوح فشرده بر تصحیح تلفظ و قرائت نماز دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم در سال ۱۳۸۹ صورت گرفت.روش بررسی: این مطالعه نیمه تجربی بر روی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد. نمونه ها به صورت تصادفی در سه گروه قرار داده شدند، و تعداد نمونه برای هریک از گروه ها ۲۲ نفر بود. قبل از مداخله ابتدا چک لیست خطاهای قرائت و تلفظ تکمیل شد، و سپس محتوای آموزشی در قالب آموزش گروهی، لوح فشرده و چهره به چهره در اختیار آنان قرار گرفت. در ادامه، یک ماه بعد از مداخله خطاهای قرائت در نماز دانشجویان ثبت شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های کروسکال والیس و ویل کاکسون در سطح معنی داری p<0.05 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته ها نشان داد بالاترین میانگین تغییر در قرائت حروف و تلفظ حرکات مربوط به شیوه آموزش چهره به چهره بوده است، به طوری که به ترتیب میانگین و انحراف معیار قرائت حروف و تلفظ حرکات قبل از آموزش ۳.۹۹±۱۰.۲۴، ۳.۱۷±۱.۶ و پس از آموزش به شیوه چهره به چهره ۱.۸±۱.۵۶ و ۰.۴±۱.۰۸ برآورد شد (p=0.000). بین میانگین تغییر قرائت حروف در سه گروه آموزشی، اختلاف معنی دار آماری وجود نداشت (p>0.05).نتیجه گیری: طبق نتایج این مطالعه تاثیر شیوه های آموزشی گروهی، فردی و لوح فشرده بر تصحیح قرائت نماز دانشجویان یکسان بوده است. لذا پیشنهاد می شود نسبت به اصلاح قرائت نماز دانشجویان با در نظر گرفتن علاقمندی فراگیران و شرایط موجود، از شیوه های گوناگون استفاده شود.
کلید واژه: دین، آموزش، آموزش چهره به چهره، لوح فشرده
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.