مقایسه تعادل در کودکان دچار نارسایی توجه بیش فعالی با و بدون اختلال هماهنگی حرکتی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تعادل در کودکان دچار نارسایی توجه بیش فعالی با و بدون اختلال هماهنگی حرکتی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تعادل در کودکان دچار نارسایی توجه بیش فعالی با و بدون اختلال هماهنگی حرکتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تعادل در کودکان دچار نارسایی توجه بیش فعالی با و بدون اختلال هماهنگی حرکتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تعادل در کودکان دچار نارسایی توجه بیش فعالی با و بدون اختلال هماهنگی حرکتی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان

تعداد صفحات :۹

مقدمه: اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی (AD HD)، الگوی پایدار بی توجه یا بیش فعالی و رفتارهای تکانشی است. یکی از اختلال های همراه آن، اختلال هماهنگی حرکتی (DCD) است. هماهنگی حرکتی عملکرد پیچیده ای است که حاصل درگیری دستگاه های گوناگونی مانند درک حسی بینایی، حرکت ماهیچه ها، حافظه، توجه، مهار وضعیت و ترازبندی می باشد. سیستم تعادل یکی از عملکردهای مهم در هماهنگی حرکتی است که خود شامل اجزای مختلفی مانند تعادل پویا و ایستاست.هدف: مقایسه تعادل در کودکان دچار اختلال نقص توجه/ بیش فعالی با و بدون اختلال هماهنگی حرکتی و کودکان عادی.مواد و روش ها: روش مطالعه از نوع توصیفی- مقایسه ای بود. آزمودنی ها رویهم رفته ۴۵ کودک پسر در محدوده سنی ۹-۷ سالگی بودند که ۳۰ نفر از آنها به دو مرکز دولتی و خصوصی سرپایی روانپزشکی کودک و نوجوان مراجعه کرده بودند و به صورت غیرتصادفی هدف دار انتخاب شدند. ۱۵ نفر دیگر کودکان عادی به صورت تصادفی از مدرسه های شهر رشت بودند. برای تشخیص ADHD و DCDمصاحبه بالینی بر اساس ملاک های(Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorder)DSM-IV توسط فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان انجام شد. تعادل ایستا با آزمون اصلاح شده لک لک و تعادل پویا با آزمون راه رفتن پاشنه پنجه اندازه گیری شد. اطلاعات با نرم افزار SPSS 16.0 تحلیل شد. برای تعیین معنی دار بودن تفاوت متغیرها در سه گروه از نظر آماری از آزمون ANOVA استفاده و P کمتر از ۰.۰۵ معنی دار تلقی شد.نتایج: مقایسه آماری تعادل ایستا و پویا بین سه گروه کودکان مبتلا به ADHD با و بدون DCD و کودکان عادی نشان داد که کودکان ADHD با و بدون DCD تعادل ایستا و پویای ضعیف تری نسبت به کودکان عادی داشتند(P=0.0001). تعادل ایستا در کودکان ADHD با و بدون DCD تفاوت معنی دار نداشت اما تعادل پویا در کودکان ADHD+DCD به طور معنی دار از کودکانی که ADHD به تنهایی داشتند کمتر بود(P<0.05).نتیجه گیری: کودکان دچار ADHD با و بدون DCD نسبت به کودکان عادی تعادل ضعیف تری دارند. همراهی DCD با ADHD باعث ضعف بیشتر در تعادل پویای کودکانADHD می شود.

کلید واژه: اختلال هماهنگی رشد، کمبود توجه همراه با پر فعالیتی، تعادل ایستا، تعادل پویا

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.