ادراک دانشجویان از محیط یادگیری و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ادراک دانشجویان از محیط یادگیری و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ادراک دانشجویان از محیط یادگیری و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادراک دانشجویان از محیط یادگیری و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ادراک دانشجویان از محیط یادگیری و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توسعه آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۴

زمینه و هدف: محیط یادگیری شامل کلیه شرایط و امکانات فیزیکی، روانی، عاطفی، عوامل فرهنگی و اجتماعی است که بر رشد و توسعه یادگیرنده در یک موسسه آموزشی تاثیر می گذارد. بین محیط یادگیری و پی آمد های ارزشمند از قبیل رضایت، موفقیت دانشجویان رابطه آشکار وجود دارد. لذا این مطالعه با هدف ارزیابی محیط یادگیری و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان از دیدگاه دانشجویان صورت گرفت.روش بررسی: این پژوهش توصیفی- مقطعی در سال ۱۳۹۰-۹۱ در دانشگاه علوم پزشکی زنجان انجام گرفت. بدین منظور، یک نمونه ۳۷۴ نفری از دانشجویان به روش طبقه ای نسبتی و در هر طبقه به روش تصادفی منظم انتخاب شدند. برای بررسی محیط یادگیری و آموزشی از پرسشنامه ارزیابی محیط آموزشی داندی (DREEM) استفاده شد. در تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش و از آمارهای توصیفی و تحلیلی مثل میانگین، آزمون تی نمونه های مستقل (Independent Samples T-test) و آنالیز واریانس یک طرفه استفاده شد.یافته ها: میانگین نمره کلی محیط آموزشی و یادگیری ۱۰۰.۲۶ ازحداکثر نمره ۲۰۰ (۵۰.۱۴ درصد) بود که به معنی حد متوسط است. کمترین نمره میانگین ادراک دانشجویان ۲۲.۲۳ از حداکثر نمره ۴۸ (۴۶.۵ درصد) به بعد یادگیری مربوط بود، بیشترین نمره میانگین ادراک دانشجویان ۲۳.۰۳ از حداکثر نمره ۴۴ (۵۲.۳۵ درصد) به بعد مدرسین مربوط می شد. تفاوت میانگین نمرات ادراک دانشجویان در همه ابعاد به جزء بعد مدرسین برحسب دانشکده از نظر آماری معنی دار بود (P<0.05)، ولی تفاوت میانگین نمرات برحسب جنس از نظرآماری معنی دار نبود.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که ادراک دانشجویان از محیط آموزشی در حد متوسط است و فضا برای بهبودی و اصلاح در همه ابعاد محیط آموزشی وجود دارد. اما نیازبه اصلاح در ابعاد یادگیری و شرایط اجتماعی بیشتر احساس می گردد.

کلید واژه: ادراک دانشجویان، محیط یادگیری، پرسشنامه داندی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.