بررسی مقایسه ای سه دیدگاه رایج در تفکر انتقادی و دلالت های تربیتی آنها: دیدگاه ریچارد پل، رابرت انیس و برتراند راسل
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی مقایسه ای سه دیدگاه رایج در تفکر انتقادی و دلالت های تربیتی آنها: دیدگاه ریچارد پل، رابرت انیس و برتراند راسل دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی مقایسه ای سه دیدگاه رایج در تفکر انتقادی و دلالت های تربیتی آنها: دیدگاه ریچارد پل، رابرت انیس و برتراند راسل کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه ای سه دیدگاه رایج در تفکر انتقادی و دلالت های تربیتی آنها: دیدگاه ریچارد پل، رابرت انیس و برتراند راسل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی مقایسه ای سه دیدگاه رایج در تفکر انتقادی و دلالت های تربیتی آنها: دیدگاه ریچارد پل، رابرت انیس و برتراند راسل :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)
تعداد صفحات :۱۶
تفکر انتقادی بخش مهمی از برنامه تعلیم و تربیت را تشکیل می دهد و باید در تمام مقاطع تحصیلی و با تمام دروس یکپارچه شود. در این مقاله، دیدگاه ریچارد پل، برتراند راسل و رابرت انیس درمورد چیستی و ماهیت تفکر انتقادی، مولفه های اساسی آن و روش های تقویت و پرورش آن مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است. روش این پژوهش توصیفی تحلیلی، به صورت تطبیقی است. نتایج تحقیق نشانگر وجود برخی تفاوت ها میان دیدگاه پل، انیس و راسل در مورد تفکر انتقادی است. به ویژه دیدگاه راسل تفاوت های بیشتری با دو دیدگاه دیگر دارد. پل و انیس به طور اختصاصی و منسجم در مورد تفکر انتقادی نوشته اند که برنامه های دقیقی برای عملیاتی نمودن و چگونگی تلفیق تفکر انتقادی با برنامه های آموزشی و درسی مطرح کرده اند و دیدگاه آنها تمایل بیشتری به سوی دیدگاه روان شناختی دارد، در حالی که بحث راسل، بیشتر صبغه فلسفی و نظری دارد و تفکر انتقادی را در قالب مفهومی انسان گرایانه از تربیت تبیین و توجیه می کند. اما به رغم این تفاوت ها، هرسه متفکر در این زمینه اتفاق نظر دارند که پرورش تفکر انتقادی باید هر دو حیطه «باور» و «عمل» متربیان را تحت پوشش قرار دهد و علاوه بر آموزش، در موقعیت های عملی تمرین شود.
کلید واژه: تفکر انتقادی، ریچارد پل، برتراند راسل، رابرت انیس
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.